söndag 4 april 2010

Rapport från en sjukhussäng


FORTSATT GLAD PÅSK


till er alla




Har nu varit på sjukhuset sedan i onsdags och camperar ihop med goa rumskamarater som också kämpar mot cancer. Jag har haft bra dagar på sjukhuset, blivit väl omhändertagen och fått god mat och t o m  tårta och påskgodis. Jag har lyssnat mycket på radio, sett på TV, stickat och läst och fr o m idag bloggat. Jag har också haft kärt besök av maken och döttrar.

Det som hände i onsdags var att febern steg till 39 och jag tvingades åka till sjukhuset. Där blev jag inlagd och fick dropp i form av penicillin och näringslösning. De vita blodkropparna var väldigt få och det kan vara anledningen till febern, sänkan, CPR, var som högst 205 idag är den 74, någon annan infektion har de inte hittat. Nu är jag på bättringsvägen har ca 37 i temp och hoppas på hemfärd i morgon. Fortsättning följer.

Vacker bild på penicillin

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi håller tummarna för att du kommer hem imorgon. Vi saknade dig vid middagen! Inte samma sak utan dig! /Familjen

Maya sa...

Hoppas att du snart får komma hem och vara med din familj.

Tänker på dig.

Hoppasattdusnartärpåbenenkramar från Maya

Rantamor sa...

Du är en riktig kämpe, och jag håller tummarna för att du snart får komma hem till din familj.

Skönt att du fått bra vård, det är en hop änglar som arbetar där i vården, och tar hand om oss. Och om dig, vilken tur att dom finns.

Må så gott. Tänker på dig/styrkekramar till dig.

agnetha sa...

Gud vad tråkigt att det skulle bli så här för dig nu. Det verkade ju att fungera så bra. Nu får vi alla hoppas att du går mot bättre tider. Jag håller tummarna för det.
Här hos mig har nästa alla åkt tillbaka till sitt så det har blivit lite lugnare. har varit fullt ös ska du veta. oj oj kul men jobbigt. Partillebarnen är kvar Marcus 8 och Moa 5 de ska stanna tills på fredag och åka hem med sin farfar. Marcus har ju påsklov och ville leka med sina kusiner här i Värmland.
Kram från Agnetha

Annelie sa...

Har precis kommit hem från Tyskland, packat upp väskan och sitter och uppdaterar mig hos mina nätvänner.....
Tråkigt att se att du fick ett bakslag, men lika kul att se att sänkan går åt rätt håll. Snart är du hemma hos de dina igen ska du se!
Kämpa på!
Kramar till dig!

Gabriella sa...

Hoppas på att du får komma hem under morgondagen och att allt fortsätter åt rätt håll. Skickar dig många styrkegivande och kärleksfulla Kramar // Gabriella

Unknown sa...

Hoppas du mår bättre!

Kram,
Kalle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...