onsdag 28 april 2010

Hemma igen

Äntligen hemma med två sorters penicillin och lite kaliumtabletter. Fortfarande lite magknip, men läget är under kontroll och får jag feber igen är jag välkommen tillbaka. Jag måste säga att jag bara mött underbara änglar till personal, som har tid att lyssna och förklara fast tiden är knapp. Det är också skönt att veta att när jag kommer till akuten med feber har jag hög prioritet. Det finns risk att det kan vara bakterier i blodet och att då kan vara allvarligt. Lite missar vid intaget gjorde att jag fick vänta ganska länge på provtagning den här gången, men jag bad om hjälp och fick det från onkologakuten.

Thomas har köpt Ola Magnells nya cd rolös, så nu lyssnar vi på den. Jag älskar hans underfundiga texter och ordvändningar, smaka på ordet rolös. Fortsättning följer.

5 kommentarer:

Wildhearts sa...

Välkommen hem! :)

Annelie sa...

Välkommen hem igen, *ler*, det känns ganska skönt va!
Trist att de missade provtagningarna vid intaget! Hoppas det inte upprepas....

Har Ola Magnell gjort en ny skiva? Hade jag ingen aning om! Nu blir man nyfiken, tycker han har en häftig sprucken röst...

Rantamor sa...

Men välkommen hem lilla vän.
Hoppas att du får vara hemma nu ett tag.
Och jag hoppas att du får vara okey ett tag så du får samla lite energi och kraft..

Styrkekramar.

Tigris Predikantan sa...

Vad skönt att du kommit hem igen! Ta hand om dig!
Kram!

Anonym sa...

VÄLKOMMEN HEM!
Ska kolla upp skivan, vem vet kanske något jag gillar ;)
Kramar från Maya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...