tisdag 20 april 2010

Myrstack

Kan det vara en myrstack som tagit min kropp i besittning? Det kliar, pirrar och känns allmänt obehagligt, jag får svettattacker och magen bråkar. En allmän olust. Jag vet att jag ska vara glad åt mina cellgifter, men ibland tar obehaget över. Jag har nu äntligen kommit mig för att duscha efter att hela dagen har slumrat av och till och samtidigt lyssnat på på radion bl a Lotta Bromée, men inte ens det kunde riktigt ta bort obehaget. Ska nu ägna en stund åt Mindfulness, men jag vet att det också kan vara svårt i det här läget. Jag ger det ändå ett försök.  Stor kram till alla följare och peppare, ni behövs! Hör nu Koltrasten sjunga och då känns det genast bättre. Fortsättning följer. 



Jag längtar efter att Aklejan ska blomma!

6 kommentarer:

Annelie sa...

Låter riktigt jobbigt det där.... vill absolut inte byta med dig.
Förstår att det måste vara jobbigt att vara "tacksam" just nu, men håll ut Agneta, håll ut, snart vänder det...

Wildhearts sa...

Hoppas verkligen att du snart mår bättre igen. Det låter verkligen inte som någon höjdare det du går igenom.

På tal om koltrast så släppte jag ut hundarna en sväng i trädgården i går kväll. Det var inte alls illa att stå utan jacka och lyssna på koltrasten klockan 20:45 :D

Ta hand om dig!
Agneta

Wildhearts sa...

Jag längtar också efter Aklejan! Och Gullvivan, och Förgätmigej, och Borstnejlikan, och Pionerna, och.....

Tigris Predikantan sa...

Det är lite detta att våren är på G, det gör vem som helst trött ... men det är ju väl bara några dagar efter behandlingen som du mår så, eller? För även om det är jätte jobbigt så vänder det. Men, du har all rätt att klaga hur mkt du vill: vi finns och lyssnar! Sköt om dig (själv har jag så ont efter undersökning där man tryggade smärtan kan man säga, att jag har inte duschat sedan i lördags!) Skall göra det i kväll.
KRAMAR!

Gerd Larsson sa...

Vill bara ge dig en kram och hoppas att myrorna drar till stacken omgående. Du får verkligen kämpa. Läser ofta din blogg och tycker att du skriver såååå bra.
En Bamsekram från din gamla granne.

Gabriella sa...

Jag hoppas inneligt att Du mår bättre. Det du beskriver är precis de ord min man använder för att beskriva några av sina biverkningar. Jag hoppas att minfullness fungerade trots detta och att det hjälpte och lindrade något.

Massor av styrkekramar till Dig du Fina, Fina. Du finns i mina tankar dagligen // Gabriella

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...