onsdag 7 april 2010

Telefonen

Vi har fortfarande en fast telefonförbindelse.Igår var telefonen död en stund "kolla tele linjen" löd meddelandet på telefonen. Efter en stund kom linjen tillbaka, min man ringer vårt hemnummer, som är skyddat och Anette svarar. Ringer senare igen och inget svar. Ringer sedan mobilen och säger att ingen svarar hemma, men jag vet ju att jag är hemma.

Jag ringer då min mobil hemifrån och upptäcker ett nytt nummer i telefonen. Någon hade kopplat oss till ett nytt telefonnummer. Hade någon annan fått vårt telenummer?  Genom att ringa mitt hemnummer, spårade jag den andra familjen, som mycket riktigt hade en Anette som abonnent.

Vi gör en felanmälan till Telia, men allt är mekaniskt styrt ingen röst att tala med. Samma hopplösa standardformulär via webben. Inget att kryssa i om man bytt linjer med varandra. Det kanske inte är så vanligt? Min man var i en teliabutik, men de kan heller inte nå någon person på Telia, utan har samma mekaniska felanmälan. Vad hände igår, vem var i skåpet och kopplade? Någon som brutit sig in i skåpet och som tycker de gjort något roligt. Märkligt är det.

Vänner som ringer idag får säkert under dagtid inget svar och här sitter jag med ett "nytt" telefonnummer som inte är mitt. Hänger ni med? Det knappt jag gör det själv. Telia ska sms:a när felet är åtgärdat, spännande att se om och när det sker. Det ska två till tre dagar efter felanmälan. Ni som vill nå mig ring min mobil. Fortsättning följer!!!!!!!!!!!!!!!!

7 kommentarer:

Annelie sa...

Nej Agneta, det heter inte Telia, det heter Felia!
Så det kan bli! Hur kul är det att byta telefonnummer med nån annan?
Har många vänner som jobbar på Telia, förlåt Felia, som försöker övertyga mig om dess förträfflighet. Men det är svårt att övertyga mig om detta, det enda jag ser är en club för inbördes beundran. Har aldrig hört talas om så många mellanchefer som här, och den ena handen vet inte vad dena andra gör.....
Jag ska vara ärlig och säga att jag tror faktiskt inte det har blivit rätt en enda gång, i kontakten med detta bolag.....
Vi får verkligen hoppas att detta rättar till sig snabbt och att inga allvarliga konsekvenser följer med detta....

Telia Kundservice sa...

Hej Agneta!

Mitt namn är Anton Agermark och jag arbetar på Telias Kundservice. Det är onekligen ett annorlunda fel som har satt ditt telefonabonnemang ur spel. Du får gärna kontakta mig via länken nedan så skall jag ta en närmare koll på den felanmälan som är gjord och undersöka om jag kan påverka avhjälpningstiden.

Med vänlig hälsning

Anton Agermark, Telia Kundservice
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

litesomvi sa...

Hej Agneta!
Tack så mycket för dina värmande ord. Cyberkram tillbaka, kommer här... :)

agnetha sa...

Men gud läser Telia /Felia din blogg?? Å tänk att de lämnar kommentarer efter sig också. Då fungerar detta bättre än kundservice över vanlig telefon 90200 eller vad det nu är. Där är det precis som du beskriver robotar som tar emot anmälan.Tyck 1, tryck 2 o.s.v. Tur att mobiltelefonen är uppfunnen annars skulle man inte klara sig.
Hoppas att du mår bättre nu Agnetha.
Kram från mig.

Annelie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annelie sa...

Hahahaha! Det är inte alla som har sån service på sin blogg! Vad bra!
Att dom har tid att läsa bloggar, vore kanske bättre att....*skratt*
Förlåt, det är klart att det är bra att det får en snabb lösning!


Hmmmmm..... få se nu, har jag något som har blivit tokigt tro, som inte är åtgärdat? Kanske andra företag också läser bloggar?

Anonym sa...

Hej!

Vi råkade ut för just det för ett par år sedan. Här var det blixten och häftigt regn som trixade till så vi bytte telefonnummer med en annan familj i samhället. Vi lyckades i alla fall snabbt klura ut vad som hänt och innan Telia åtgärdat problemet fick vi glatt hänvisa förbryllade människor som ringde till vårt nummer så de kom till rätt familj. :D

Mer förvirrande var det den gången vädrets makter kopplade ihop vår telefonlinje med 2 grannars - det ringde hemma hos alla 3 var gång det ringde. Väldigt förvirrade gruppsamtal.

Telia har i alla fall varit ursnabba med att åtgärda problemen var gång.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...