onsdag 28 april 2010

Hemgång?

Det är planerad hemgång idag, men fortfarande har jag magknip och ömhet i magen. Det dök ju upp förra omgången tillsammans med feber.  Läkaren ska diskutera min hemgång med kirurgerna innan de bestämmer sig och de ska också hitta ett penicillin som passar ihop med min magvärk. Det kan vara fickor i tarmen som spökar. Värdena är bättre idag än igår, så det går åt rätt håll, CRP är 77, ganska hög kan jag tycka, den ska ju var mindre än 3.

Börjar känna en viss rastlöshet eller snarare otålighet att mina behandlingar inte fungerar, vill inte ha samma behandling en gång till och hamna här igen med feber. Det troliga är väl att jag får "prova" något nytt. Det tråkiga är ju att FEC, som jag fått nu, hade effekt enligt markörerna, men det finns många olika behandlingar kvar, säger min läkare, så jag får lita på det. Nu håller jag tummarna så att jag får åka hem, men om jag behöver vara här för att läkarna tycker det så tycker jag  också det är ok.Kramar till alla som tänker på mig, det stärker. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Såklart jag förstår att du vill hem! Men......
åk inte hem för tidigt! Jag kan lova dig att nuförtiden behåller man inte folk i "onödan", man sparkas helt sonika ut, när man är "färdigbehandlad". Om man sen är pigg eller inte spelar faktiskt ingen roll. Vill dom ha dig kvar så finns det säkert ett bra skäl.
Var rädd om dig min vän!
Många varma kramar ...

litesomvi sa...

Hej!

Tråkigt att höra att du fortfarande är kvar på sjukhuset när du så gärna vill åka hem. Men som du säger, bäst att lyssna på läkarna. Hoppas hoppas hoppas att du mår bättre snart och att nästa behandling inte blir lika jobbig.
Sänder positiva tankar och styrkekramar i massor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...