fredag 9 april 2010

Fixat med Eltel

22.20 ringde det till mitt nya felaktiga nummer : Hej, Anders från Eltel som trodde jag bytt till nytt nummer och var nöjd med det. Varför ringer de och varför har jag gjort en felanmälan om jag är nöjd. Nej, jag vill ha mitt gamla nummer, svarade jag. Jaha, är du vaken en stund till? Då fixar vi det. 22.25 var det fixat. Sms bekräftade det 1 timme senare. Hur fick de det till att jag ville byta nummer? Det skrivna språket saknar kanske nyanser, när jag försökte förklara skrev jag att jag fått ett nytt nummer, men också att det var en korskoppling och att det var bytt med en annan familj. Dessutom är det väl en märklig tid att ringa utan närmare presentation, som om att jag skulle veta att min felanmälan går till Eltel.

Skit detsamma 2 ½ dygn tog det att korsa tillbaka.

1 kommentar:

Annelie sa...

Hahaha! Vilken cirkus du varit med om!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...