söndag 25 april 2010

Fortfarande hemma

Än så länge håller jag mig hemma, men jag har lite förhöjd temp och känner mig lite hängig. Jag har väl fått nåt olämpligt (cytostatika) i kroppen, som jag brukar skämta om. Min förhoppning är att jag kan stanna hemma, men förra gången åkte jag in dag 13 och idag är det 10 på den här behandlingen, så riktigt säker känner jag mig inte än.

Igår var stora delar av familjen här. Jag gjorde ingenting mer än var ute och klippte lite i rosorna, de har tagit stryk av kylan, så få se hur de tar sig. Jag vet att man ska klippa rosorna när det är musöron på björken, men vi har en majbrasa nära oss där kan vi lägga riset, så jag har tagit bort det som såg dött ut. Idag är barnbarnet Axel här med pappa och byter till sommarhjul på bilen, ja dom vet att det var försent, men dom kom "nyligen" från Sälen. Mysigt att umgås med bara ett barnbarn i taget.
Fortsättning följer.

4 kommentarer:

evamargareta sa...

Min far, som är en erfaren trädgårdsmästare, säger att man mycket gärna kan klippa rosorna redan nu. Det ska bara inte göras innan den riktiga kylan är över - och det ska den väl vara nu...
Mina rosor gillade heller inte vintern i år, men de flesta lever dock om än med många grenar bortfrusna.
Tack för dina fina ord på min sida.
Jag får inga behandlingar nu, utöver antiösterogenet, vilket jag känner rätt rejäla biverkningar av. Men, som sagt, motion och rörelser hjälper...
Krya på dig, pigga på dig och njut av barnbarn och vår! KRAM

Gabriella sa...

håller tummarna och hoppas innerligt att febern samt magsmärtan ger med sig så att dag elva, tolv och så vidare blir bättre, bättre och bättre.

Många styrkekramar till Dig //Gabriella

Tigris Predikantan sa...

Ja, det gäller att passera dag 13 utan uttalade besvär så: håller tummarna!
:)

Rantamor sa...

Nu har vi kommit hem från vår fjällresa, har haft det alldeles underbart.
Lite sliten i kroppen och ryggen är rätt kass, men huvudsaken att man mår bra innombords i själen.

Och du din lilla stackare kämpar på. Håller tummarna att du får stanna hemma och att du blir piggare.

Du vet du mina lökar..ja dom som jag satt ned i marken...har börjat titta upp...d blir en VÅR även här bland snödrivorna.

Kämpa vidare jag tänker på dig.
Kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...