torsdag 8 april 2010

Telia

Här är Telias svar:

Hej!




Jag har nu kikat närmare på den felanmälan som ni har registrerat hos oss. Precis som du själv skriver tycks det röra sig om en korskoppling vilket resulterar i att du för närvarande har ett annat telefonnummer. Jag kan tyvärr inte göra så mycket här från kontoret utan en tekniker behöver genomföra arbete på telestationen. Felet skall vara avhjälpt senast imorgon eftermiddag. Jag kan inte mer än ursäkta för det besvär som detta har orsakat för dig.



Gällande din fundering på hur jag hittade din blogg; vi är ett antal personer på Telias Kundtjänst som arbetar med en kommunicera med våra kunder via sociala medier, för att kunna erbjuda våra kunder service på ytterligare en arena. Jag fann din blogg genom att använda en sökmotor som inriktar sig på bloggar, exempel på sådana är knuff.se, bloggportalen.se etc.



Om du har några frågor eller funderingar får du mer än gärna maila tillbaka till mig.



Med vänlig hälsning



Anton Agermark, Telia Kundservice

Tänk att det ska ta flera dagar att konstatera det jag konstaterade på några timmar och undrar om det blev kortare handläggning för att de läste min blogg.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Tjaaaa, vad säger man? Ytterligare en arena? Vore det inte bättre att dom befann sig på en?
Man undrar.......

agnetha sa...

Håller med dig Annelie. Man ska väl lära sig att klara det ena innan man hoppar på det andra. Men undrar om man kan felanmäla över bloggen ifortsättningen???
Ha det så gott Agnetha och kram till dig

Telia Kundservice sa...

Hej igen Agneta!

Jag läste i ditt senaste inlägg att telefonen nu åter fungerar som den skall, skönt det! I detta avseende kunde jag tyvärr inte påverka avhälpningstiden, men det var samtidigt ingenting som jag utlovade när jag ursprungligen tog i kontakt med dig via din blogg. Det var dock värt ett försök! Sedan är det inte på det viset att det tog oss tre dagar att lokalisera anledningen till att din telefon inte fungerade på ett korrekt vis. Dock är det den ordinarie avhälpningstiden som vi har på oss att reparera ett eventuellt fel. Hur som helst är det härligt att läsa att din telefon nu fungerar. Jag har även skickat ett mail till dig beträffande ekonomisk kompensation för den period du har varit utan tjänsten.

Det faktum att vi kommunicerar med våra kunder via sociala medier ersätter eller eftersätter naturligtvis inte våra klassiska kommunikationsmedel så som telefon och e-post. Vi ser endast en ny möjlighet att komma i kontakt med våra kunder och ytterligare ett vis att erbjuda dem vår service. Det man skall ha i åtanke är att Telia är den teleleverantör som har Sveriges nöjdaste kunder enligt SKI:s (Svenskt kvalitésindex) mätning för 2009. Naturligtvis har varje enskild kund sin syn på hur vi sköter vår verksamhet men vårt engagemang inom sociala medier är till för att hjälpa våra kunder. Något som jag tror alla håller med om är något positivt.

Med vänlig hälsning

Anton Agermark, Telia Kundservice

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...