måndag 26 april 2010

Värdena går åt rätt håll

Ett par tre dagar får jag stanna här, så att de ser att mina värden forsätter att stabilisera sig. Något mer blod får jag inte då hemoglobinvärdet gått från 94 till 107. Om man har under 100 så måste man få blod och det är ganska vanligt bland cancerpatienter, som tar cytostatika . Penicillin får jag intravenöst, åker jag hem får jag tabletter med, om inte kuren är färdig.

Jag har det bra här på sjukhuset, tog ju med datorn så jag kan blogga lite allt för att inte drabbas av bloggabstinens. Tack alla ni som följer bloggen och kommenterar, mailar, msar eller ringer det är underbart att läsa. Utanför fönstret kan jag se himlen högt upp, jag är på våning ett. Det är en innergård utan utsikt bara fyra tegelväggar inkl min. Ingen mottagning på mobiltelefonen, det känns som att vara i en bunker. Tur att väggarna är röda och att det finns radio, TV, dator och underbar personal runt mig. Fortsättning följer.

8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Hoppas du får åka hem snart ... för det är prima väder som väntar på dig!
KRAM

Wildhearts sa...

Vilken tur att du i alla fall kan ha din dator så tiden går lite fortare. Kram!

Annelie sa...

Nämen har du hamnat på sjukan igen? Jag har inte hunnit uppdatera mig på bloggen i helgen, slängt ut lite foton till utmaningarna bara och sen stängt ner utan att hinna läsa....
Men det har vänt nu i alla fall ser jag med ditt Hb, hoppas det håller sig så nu då!
Jag håller tummarna för att du blir pigg snabbt nu!
Många varma kramar från mig!

Anonym sa...

Krya på dig och hoppas att du får komma hem snart.Vad bra att hb går uppåt, jobbigt med dåliga blodvärde.
Varma vårkramar från Maya

Tigris Predikantan sa...

Ville bara skriva att jag tänker på dig! Snart får du väl hem din vinst också!
Kramar!

Gabriella sa...

Jag hoppas att du får komma hem snart och njuta av alla dina vårblommor för utsikten du har genom förnstret låter inte så rolig. Dock tur att du kan använda datorn och få tiden att gå lite snabbare. Men framför allt är det tur att du har fina, trevliga individer runt dig, det hjälper alltid.

Varma, styrkekramar //Gabriella

Annelie sa...

Tänker på dig, undrar hur du har det idag.......

Pennelina sa...

Det låter bra att de är på väg åt rätt håll :-) Det gläder mig verkligen!

Tänker på dig!

Kramar från Pennelina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...