måndag 10 maj 2010

Ledsendag eller blå måndag

Idag blev jag ledsen, jag var tvungen att säga nej till två av mina barnbarn p g a trötthet och rädsla för smitta. Jag hatar min situation.  Jag vill vara som vanligt, men jag måste acceptera och bara ta hand om mig själv. Tyvärr är jag illamående och har lite magknip, men jag hoppas det stannar med det. Har sovit en stor del av dagen, men det tar jag som att kroppen måste återhämta sig efter det äventyr den var med om under helgen. Bara resan tar på krafterna. Nu har jag långsamt vaknat och inväntar maken under kvällen, som är på personalmöte. Fortsättning följer.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hoppas att du mår bättre snart. Jag tänker på dig och hoppas att du snart får träffa alla i din familj.
Soliga kramar från Maya

Rantamor sa...

Men lilla vän jag blir så lessen att läsa att du mår så dåligt. Fy för denna j..la sjukdom, du som har varit så positiv i din blogg, men jag förstår att det kommer lessen-dagar. Man dyker säkert ned långt ned ibland, och det kan säkert vara jobbigt att börja kravla sig upp igen.
Det är då det är så skönt att veta att du har en varm familj omkring dig. Och så mysig som du verkar har du också säkert många vänner.

Men jag hoppas och jag TROR att du kommer igen, och att lessen-dagen var borta för denna vecka.
Kul att du tycker att det är roligt att följa med i vår vardag, vi är ju ett lite tokigt par, vi har rätt högt till tak, med med mycket kärlek i våra hjärtan.

Vi kom nyss in det blev en fisketur ikväll igen....men då var jag tvungen..på heder och samvete att lova inför alla sikar å öringar i havet att inte väcka Rantafar imorron.
Jag lovar. Är rätt trött å mör jag med ikväll =) Vi fick tre fina sikar ikväll me... nu är det 7-0 till mig.=)

Skickar tokmånga styrkekramar till dig...och hoppas att du kryar på dig.

Pennelina sa...

Tänker på dig... har en viss förståelse för situationen då jag sett många dagar passera utan att jag varken kunnat bidra med något eller njutit av (den påtvingade) vilan...

Kramar från Pennelina

Camilla (Rantis) sa...

Kikar in till dig å ger dig en massa kuckelimuck-pepp meducin å hoppas på att din dag blir bättre i morgon!
*kram*

Tigris Predikantan sa...

Och så skrev du så fin kommentar hos mig! Håller tummarna för dig, det är väl så att din kropp efter en behandling och så lång resa på det, är trött!
Ta hand om dig!

Annelie sa...

Jag hoppas även jag, att du vaknar till en bättre dag än den du haft idag......

agnetha sa...

Det måste kännas tufft när man känner att man inte orkar med de som man älskar mest i hela världen!!!
Men lugn Agnetha snart är du på benen igen och orken den kommer tillbaka.
Tuffa tider för dig. Skickar krya på dig kramar.
Kram Agnetha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...