onsdag 26 maj 2010

Födelsedagar

Många Grattiskramar till Anders 40 år igår och

Elvira 1 år idag.

Båda är på resa till Rhodos, så vi firar när de är åter.



Tyvärr så var jag igår tvungen att uppsöka en akutmottagning då jag under dagen fick väldigt ont i halsen. Halsprov togs och det fanns spår av Streptokocker så en tiodagars kur med Kåvepenin blev jag erbjuden. Maken fick också, så att det inte blir pingpongeffekt som läkaren sa. Idag mår jag bättre, mindre ont i halsen så jag hoppas penicillinet kanske redan hjälpt, då jag fick hjälp tidigt i förloppet.

Sitter i sängen med öppet fönster och njuter av Koltrastens sång, så jag tar det hela med jämnmod. Tråkigt bara att äta penicillin igen. Ha det bra alla läsare. Jag ska snart kanske i morgon börja lyssna på en ljudbok Dödsmässa. Det låter kanske ödesmättat, men det är en deckare. Jag hörde någon recensera den i radion och den fick väldigt bra betyg. Fortsättning följer.

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Äsch då va det ska jäklas, men du har ju säkert dåligt immunförsvar så alla baciller kommer igenom din mur. Tur att det finns medicin, och pencillinet brukar ju fort slå ut det oönskade, tur att gubben din också fick så ni inte börjar pinponga =)

Ha det gott i sängen, tur att koltrasten sjunger för dig...
Och gubben tar hand om dig.

Tusen tankar till dig....

Annika sa...

Hej Agneta,

Jag heter Annika, en luleåtjej som också behandlas för bröstcancer. Har läst din blogg och har valt att följa dig, hoppas det är ok?
Vill bara tillägga att du tar fantastiska kort, gillar dem skarpt. Har själv en blogg, läs den gärna om du vill, har ork och tid.

Krya på dig, hälsningar Annika

Anonym sa...

Jag håller just på att lyssna på ljudboken dödsmässa, jovisst den är bra men ändå inte den bästa jag lyssnat på. Tycker det är skönt att lyssna när jag går runt och plockar och pysslar. Ha en skön dag!

Eva-Britt

Agneta sa...

Vad tråkigt om den inte är bra. Jag ska rapportera senare vad jag tycker.

agnetha sa...

Det var väl skit också att du skulle gå och få bacillusker i halsen också!! Men håller med Rantamor om att det nog beror på ditt dåliga immunförsvar just nu. Kåvepeninet gör snart att du känner dig bättre.
Skickar en bättra på dig kram!!
Så säger jag också GRATTIS till Anders och lilla Elvira.

Mimmi sa...

Tack från Rhodos! Kram

Tigris Predikantan sa...

Skickar många krya på dig kramar!
:)

Tigris Predikantan sa...

Fredagskramar till dig! Hoppas du blivit bättre med antibiotikans hjälp! KRAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...