onsdag 12 maj 2010

Läkarbesök

Nu har jag fått ordination på Tamoxifen en gång per dag. Alla prover visade bra värden idag, jag hade t o m bättre levervärden än läkaren. Om jag inte visste att jag hade metastaser i levern, så kunde jag betrakta mig som frisk och  kanske väljer jag att göra det. Den som inte vet och tar blodprover och får samma värden som jag. Hur ska den personen veta om den är frisk eller kanske sjuk? Det är bara med röntgen som man kan upptäcka det cancercellerna. Just nu mår jag ganska bra och njuter av livet. Uppföljningar kommer att ske kontinueligt och med en DT röntgen om några veckor, där man kan se om det är en tillväxt eller om de nu krymper.  Dessutom ska jag ta blodprover med markörer som visar canceraktivitet. Fortsättning följer.

8 kommentarer:

Wildhearts sa...

Vad skönt att dina leverprov är så bra. Kanske den nya medicinen hjälper? Jag håller i alla fall både tummar och tår för att du ska fortsätta att må bra. Kram Agneta

agnetha sa...

Vad bra det låter då går allt åt rätt håll ska du se.
Men visst håller jag med dig om att det är konstiga besked man kan få om blodsvar om man läser vad du skriver.
Man tror att man är frisk o så är man kanske väldigt sjuk istället.
Ha en bra helg tillsammns med de i din familj som du får umgås med just nu!!!
Kram

Annelie sa...

Visst är det ett ödets ironi att du har så bra levervärden....?
Vad skönt att du mår bättre!
Nu är det bara att hoppas att det blir lite bra väder så vi kan ut i solen och njuta till helgen!

Tigris Predikantan sa...

Sug på den goda karamellen ... det är bara att ta åt sig av det positiva och att man mår relativt bra. Hoppas du får en riktig trevlig kväll!
:)

Gabriella sa...

Det är bra konstigt att det kan vara så samtidigt som det såklart är otroligt positivt. Du skall se att det går åt rätt håll.

De där cancermarkörsproverna som jag läser om lite här och var måste jag fråga onkologen om vid nästa träff. För oss veteligen så har det aldrig tagits några sådana på Min älskade Uffe. Undrar varför inte och undrar samtidigt varför de tas eller exakt vad de påvisar och kan bära med sig i form av kunskap.

Jag sänder dig Kramar fyllda med massor av hopp, mod, glädje och kärlek. Hoppas nu att solen skiner på Dig och de dina under denna kommande helg // Gabriella

Kalle sa...

Härligt att höra att du mår ganska bra och njuter av livet! Tror det är ett bra förhållningssätt :-)

Så Jessicas dokumentär förresten. Den var riktigt bra. Intressant ämne hon tog upp.
Ta hand om dig!

- Kalle

Kalle sa...

"Såg" Jessicas dokumentär...
skulle det va :-)

Agneta sa...

Tack alla för goa kommentarer. Ja nu kan jag bara njuta av de bra värdena och hålla tummarna och tårna. Läs gärna Jessicas dokumentär som Kalle skriver om här. Jag har satt in länken i ett nytt inlägg. Många kramar till er alla.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...