tisdag 25 maj 2010

Dagens bilder


Ädelsyren


Tack för all omtanke i era kommentarer. Jag mår bra i min cancer i tron att den medicin jag äter hjälper och avvaktar provtagning den 16:e juni för att se vad  markörerna visar. Tyvärr har jag fått någon förkylning med hosta, som ger lite feber och hängighet, så idag blir det vila.  En ovanlig biverkan av Tamoxifen är lunginflammation och det hoppas jag att det inte är.

Dagarna som gick bjöd ju på massor med regn, så vattnat har jag inte behövt göra, men det är underbart att se hur allting växer så det knakar. Syrener, pion- och vallmoknopppar, allium allt kommer att blomma den närmaste tiden, det är nästan svårt att hänga med. Gör det kanske ont när knoppar brister? Lite är det nog så att det är så otroligt vackert att det gör ont. Jag vill stanna tiden, så det är väl bra att det kommer dagar med lite lägre temperatur. Fortsättning följer.
Schersmin

Allium

Gräslöksblomma


Det här ska bli en röd jättevallmo

7 kommentarer:

agnetha sa...

Roligt att höra ifrån dig Agnetha. Trots din hosta verkar du ju att må lite bättre.
Vilka härliga bilder du tagit. Ja just nu är det väl den vackraste tiden på året. Mellan Hägg o Syren. Fast det lutar mest åt syren (ler)

Lisbet Lindell sa...

Så fint det ser ut på framsidan, man njuter av sådana bilder...

Rantamor sa...

Oj vilka snygga knoppar och och blommor du fotat...härligt.
Visst är det en härlig tid, idag har vi regn och kallt, men så ska Lilla C och jag bka bullar så vi får lite värme i huset =) alltid något.
Ikväll kommer hans pappa å hämtar och då blir det tyst och tomt och inga kuddkrig på morgonen. Om jag inte fortsätter kriget med Rantafar.
Idag har vi gjort ett halsband i pärlor som han ska ge mamma på morsdag...en hemlis och d är spännande.

Krya på dig kramar.

Marie sa...

Hej vännen. Vilka vackra fotografier du tagit. Du är en hejare bakom kameran :-). Vila ordentligt så förkylning och hosta försvinner sin kos. Krya-på-dig-kramar från Mie.

Tigris Predikantan sa...

Oj, jättevallmon såg ut som en orm först ... snacka om att jag "backade"! *ler*
Roligt att höra från dig!
:)

Annelie sa...

Skönt att höra av dig.....
Underbara bilder, och visst är det precis nu det är som vackrast?!

Wildhearts sa...

Vilka vackra bilder du har tagit! Favoriten är nog Alliumbilden. Ha det bra och jag hoppas att du mår bättre från din förkylning snart. Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...