söndag 2 maj 2010

Helgen

Idag har vi grävt i landet. Emmie, Jessica och Mattias har grävt bort gräs och där har vi satt marktäckande blommor istället. Jag har verkligen längtat efter att få bort gräset på slänten mot gatan. Ogräs lär det bli, men just nu är det fint. Brasan tittade vi på i fredags och vi var och handlade blommor och jord både igår och idag, så jag har hållt igång hela helgen utan att sova middag. Jag drabbas ibland av illamående, annars är det ganska lugnt just nu med biverkningar.

Nu närmar det sig läkarbesök, onsdag, och beslut om behandling. Först ska jag ta prover på tisdag och sedan träffa schrinken. Kanske att jag försöker att prova ut peruk i veckan. Fredag är det tänkt att nästa behandling ska ske. Undrar hur läkaren tänker om mina senaste behandlingar?

På tisdag morgon kl 6.50 ska Niklas, yngsta dotterns sambo, vara med på morgonprogrammet på  SVT för att prata om förlossningar i Uganda, där han varit en tid under sin utbildning till Barnmorska.  Inslaget handlar om förlossningar i allmänhet i olika delar av Afrika.

Fortsättning följer.

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Måste jag komma ihåg och kolla. Vilken duktig kille, och barnmorska måste ju vara ett underbart jobb.
Så kul att läsa att du ha fått vara någotsånär i helgen, och fått hjälp i trädgården....härlig familj du har du goa Agneta.

Ha d fortsatt gott, och tack för kommentaren på min konstiga dröm....

Tigris Predikantan sa...

Visst är det skönt att plantera blommor en masse? Lycka till med allt, framför allt skönt att du inte mår så illa!
:)

Tigris Predikantan sa...

Om ma inte tar upp kockorna nu så börjar de bilda rötter ... så vad jag vet blir det till att vänta till nästa vår eller ta upp nu!
:)

Annelie sa...

Kommer att missa inslaget på SVT, det var synd, hade varit intressant att kolla in detta! Ska tyvärr på utbildning den dan!

Vad härligt att du är så pass pigg ändå så kan vara med ute i trädgården.
Förstår att du är lite spänd inför fredagen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...