torsdag 20 maj 2010

Dagens foto

Entrésidan som just nu blommar.















Ett  löjtnantshjärta som är en favoriterna och vår lilla fontän i en skål med skiffertrappa och en liten groda.
Om jag vore samlare så skulle samla grodor, jag älskar grodor, men jag har bara den här.
Har varit ute en stor del av dagen efter förmiddagsslummern. Har pysslat i trädgården och plockat fram skålen med fontänen, så nu är det sommar mellan hägg och syrén. Underbart.

Fortsättning följer. Ha det bra alla läsare och tack för alla kommentarerna.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig trädgård du har, så kul att du kan vara ute och njuta av försomaren och dina blommor...och din groda. jag tror verkligen att du hinner samla på många grodor ännu i din trädgård....
Vad vi har gjort kan du läsa på min blogg....

Ha det gott och styrkekramar till dig.....massor. Kram Rantamor.

Anonym sa...

Vilken trädgårdsmästare och fotograf :)
puss J

Wildhearts sa...

Vilken fin entré och vilket fint kort på den. Kortet på Löjtnadshjärtat ska vi bara inte tala om! Den är gudomligt vacker!

VidSidanAvCancer sa...

ATT vad otroligt vackert!
Våren är ljuvlig när allt liv spricer ut i naturen!
Blir varje år lika förundrad över all prakt och skönhet!

Du fotar som ett proffs och sådan skönhet i rabatterna skapas enbart av Trädgårdsmästare!

Att bloggTorkan kommer titt som tätt hör förmodligen, men det är härligt att få höra att allt under omständigheterna rullar på och att du har fullt upp med att leva!
Ta hand om dig, varma styrkekramar!

Unknown sa...

Visst är det en härlig tid denna, mellan hägg och syrén. Trevligt att få se så fina bilder från en fin trädgård!
Ha en bra fortsättning på veckan! /SA

Tigris Predikantan sa...

Härligt att ha en fontän, jag tycker det är rogivande ( nej, jag ha ingen). Väldigt fina bilder!
:)

Maya sa...

Så vackert! Vad härligt att få läsa att du har varit och pysslat i trädgården!
Önskar jag hade gröna fingrar kramar från Maya :)

Beppan sa...

Härliga bilder! Jag gillar också grodor. Har en stor blå i trädgården. Den ska få kompis - någon som likna din!

Annelie sa...

Vad fint ni har gjort! Det kommer att ge er många sköna stunder att njuta av all det vackra.
Det är väl inte så konstigt egentligen att du inte samlar på fler...... du har ju redan hittat din önskegroda, och kysst honom också!

Härliga bilder!

Ankan sa...

Hittade din blogg via en annan.Är mitt uppe i en cellgiftsbehandling oxå för bröstcancer.ska kolla igenom din sida i morron.Fint med blommorna ...
Ha en underbar lördag..

Ankan sa...

Hittade din blogg via en annan.Är mitt uppe i en cellgiftsbehandling oxå för bröstcancer.ska kolla igenom din sida i morron.Fint med blommorna ...
Ha en underbar lördag..

Rantamor sa...

Hur har du det vännen???
Ett par dagar sen jag hörde från dig....hoppas att du inte är sämre, förstår om du inte har orken att skriva i din blogg...men jag kikar in lite och skickar lite styrka till dig.

Tack för din snälla kommentar på min blogg. Jättekul att du tycker om att läsa min blogg...den bästa award jag kan få. Blev jätteglad.


Sköna Vårkramar til dig...

Gerd Larsson sa...

Vilka fantastiska bilder! Hoppas att du får ork att pyssla och njuta av er vackra trädgård många långa stunder i sommar.
Idag har vädret ordnat oss en vilodag ;)
Kramar Gerd

Annelie sa...

Agneta min vän, undrar hur det är med dig.......
Det är så tyst, hoppas allt är väl.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...