onsdag 5 maj 2010

Läkarbesök plus och minus

Mobilbild

Jag ska börja med ny medicin, antihormonella tabletter Tamoxifen, då mina markörer stigit. Jag ville inte avvakta en röntgen för att se om det stämmer, så på onsdag ska jag träffa läkaren igen, då har de haft konferens på tisdagen, där de beslutar definitift om min kommande behandling.

Nu till det roliga. Jag har varit på stan idag och träffat min man för lunch och varit och shoppat sneakers, ekologiska i bomull och lite linnen. Jag har också hämtat ut en peruk och varit i Kungsträdgården och tittat på körsbärsträden som blommar och vi hann också ta en öl på en uteservering. Måste kanske tuffa till peruken lite, annars tycker jag den är bra, mitt hår kommer ju långsamt tillbaka igen om jag äter tabletterna. Fortsättning följer.




Nu ska vi äta Gotländsk sparris och oxfilé köpta i Östermalmshallarna och därtill ett glas ekologiskt Riojavin, fint som kattskit i vällingen. Det var utsökt gott!

10 kommentarer:

Rantamor sa...

Men lilla vännen vilken snygg peruk du fann..men du är ju snygg i alla frisyrer, tillåmed utan hår.
Och va vackert det var i Kungsan med blommande träd...underbart för mig som har lite av snödrivorna kvar, och det mesta vår jag sett är några tufsiga tussilago, som nån hund hade skitit på. Snacka om vårorgasm =/

Hoppas att dina tabletter hjälper dig och att fortsatta undersökningar bara är pluss.

Kramen/ Rantamor.

Tigris Predikantan sa...

Så annorlunda det blev: både bloggen och DU! Hade du inte sagt att det var du så hade jag inte trott det. Så vackert det ser ut med alla körsbärsblommorna också, det är stort!
:)

Gabriella sa...

Vilka underbara bilder. Får en längtan tillbaka när jag ser dem och när jag läser om er middag. Saknar verkligen Östermalmshallen vid vissa tillfällen, såsom nu.

Hoppas nu att dagarna fortsätter vara så fina som dagens verkat vara. Alla styrka och hopp till Er. Kramar Gabriella

Wildhearts sa...

Hoppas att din nya medicin hjälper och att du har möjlighet att må lite bättre och verkligen kunna njuta av våren. Det ser verkligen ut som om det har kommit långt hos dig! Snygg peruk. De ser verkligen naturtrogna ut. Ha det riktigt, riktigt bra! Kram Agneta

Marie sa...

Kväller vännen. Uuuuuunderbart vacker kvinna som strålar i kapp med körsbärsblommorna :-)
Traskar förbi där varje eftermiddag på min väg från jobbet och det är verkligen magiskt just nu med alla träden i full blom.
Håller mina tummar och tår för att medicinen får dig att må bättre. Du är en riktig kämpe! Kram från hjärteroten//Mie

Kalle sa...

Ha ha ha. Jag undrade varför du inte skrev något i bloggen om kompisen du mötte i stan. Läste inlägget igen och kopplade nya frisyren till bilden. Kände inte alls igen dig först. Klart annorlunda, men det passar väldigt bra. Ser väldigt naturligt ut. Snyggt!

Hoppas du får komma igång snabbt med den nya behandlingen!
Ta hand om dig,

Kalle

agnetha sa...

Hej!
Hoppas att de nya tabletterna hjälper dig. Jag förstår inte riktigt detta med att dina markörer stiger, vad menas med det?
Jag kännde inte heller igen dig där i Kungsan,så du kan vara precis så anonym som du önskar. Vill minnas att du skrev att du ville vara det vid flygningar för ett tag sedan. Du är jättesnygg.
Åh så härligt det ser ut mad alla dessa körsbärsträd som blommar. Vi hade ett körsbärsträd i trädgården förr men fick ta bort det då det började att murkna. Inte för att vi åt körsbären, nej de fick fåglarna ta.Utan vi hade det mest för den underbara blommningens skull.
Hoppas att oxfilen var god!!
Kramiz!!!

Annelie sa...

Åh jag måste också dit och njuta av körsbärsblommorna!
Och din peruk, jag kände inte igen dig, trodde att det måste vara din dotter....! Du är jättesnygg i den där.
Håller tummarna att den nya medicinen verkligen hjälper dig!
Många kramar!

Agneta sa...

Åh vad ni är härlig mer alla era kommentarer. Jag älskar verkligen att läsa dom. Jag blir så lycklig, men att jag skulle se ut som min dotter det var väl i överkant snällt,eller?????Många kramar till er alla

VidSidanAvCancer sa...

Vilka otroligt ljuvliga foton på vårblomningen!!! Så vackert!

Men vad fin du är i din nya "frissyr", allt klär ju i och för sig en skönhet :-)!

Skrattar gott åt din avsltning i inlägget! Hoppas det smakade lika bra som det var underhållande och så smarrigt som menyn lät!

Kramar från en BloggVänn som beundrar dig fina du!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...