måndag 1 mars 2010

Vardag igen

Idag stundar MR (magnetröntgen) på kroppen och även på käken, för att se om strålningen på käken har gjort verkan. Läkarbesök är planerat till nästa vecka.

I helgen har Tilda och Axel varit här och sovit mellan lördag och söndag. En lugn natt förutom en besvärlig hosta för Axel. Barnen somnade lugnt efter melodifestivalen och lite barnfilm och efter att vi fått se på 3-milen för Charlotte Kalla.

Nu är OS slut och jag som ojade mig för att det skulle bli bara sport på TV och alla favortiprogram skulle flytta fram. Jag har varit helt galen vid längdskidåkningen och har också tittat på slalom och störtlopp. Det måste vara Wassberg, Mogren, Svahns och Stenmarks fel, som redan då lockade mig att sätta mig framför TV:n.




Jag hatar själv längdskidåkning, då jag upplever att det är bakhalt, svettigt och jobbigt, så det är kanske därför jag lockas att se på dessa beundransvärda prestationer. Utförsåkning har vi utövat hela familjen sedan 70-talet och det har gillat, men inte för ansträngande åkning utan lite glassigt gärna i strålande sol. Numera kan jag inte åka, då det är risk att jag bryter mig om jag skulle ramla och det är lite sorgligt, men det är underbart att se barnbarnen åka.

4 kommentarer:

agnetha sa...

Hejsan!
Vad betyder MR, som du ska göra?
Jag har aldrig åkt utför är höjdrädd. Ha ha ha . Men på längden åkte vi ofta på Stenmarkstid. Det var riktigt härligt. Idag har latmasken flyttat in så nu blir det mest promenader.

Agneta sa...

Det är magnetkamera röntgen, som de brukar göra var 3:e månad för att se att tumörerna stannar på samma nivå som idag.Jag gillar också latmasken idag, med en liten tupplur på em.

agnetha sa...

Fick du något besked av dina röntgenbilder?
Ja, kanske skulle man köpa en lott. Men tuen kan ju ha vänt och jar kör fast i snön istället. För oj oj oj vad det vräker ner snö nu!!!

Agneta sa...

Ja ta det lugnt! Jag har förklarat lite på ett nytt inlägg om du vill läsa, Agnetha. Är trött på mig själv och mina sjukdomar därför skriver jag kanske lite kortfattat, har skrivit allt detta så många gånger.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...