onsdag 10 mars 2010

Nu grinar smådjävlarna

Inte så bra resultat idag av DT, det är en tillväxt i levern sedan decembers DT. Xelodan har slutat verka, så nu blir det FEC snarast, intravenöst. Jag kommer att tappa håret och ska ta kortison igen inte lika stark dos som med Taxoterebehandlingen, allt för att slippa biverkningar i form av illamående. Just nu är det lite förvirrat, men jag är glad att det finns behandling, så på de små djävlarna.
I morgon ringer Sara, min kontaktsjuksköterska med förshoppningsvis närmare information när behandlingen kan starta. Det var det enkla.

Det svåraste är att berätta för nära och kära att det går lite bakåt, men det betyder ju inte att det inte kan gå framåt igen. Det finns många behandlingar att ta till och "det är såhär" som läkaren sa, att cancercellerna blir resistenta mot pågående behandling och då måste man byta.

Har idag varit och fixat pass för resa till Frankrike i juni och det känns väldigt positivt. Jag fick också tre underbara röda rosor av min man på vår 36-årsdag.

Fortsättning följer!

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Vi finns här för dig! Kram

agnetha sa...

Hej! Agnetha
Vad står DT och FEC för? Jag vet så lite om sådant här? Tråkigt att du skulle få ett sådant besked men det är som du säger "På dom djävlarna bara" Det finns många behandlingametoder att ta till. det ordnar sig ska du se.
Kul med Frankrikesemesten den komer att göra dig gott!!
Kram Agnetha

Agneta sa...

Klicka på DT så får du en förklaring. FEC vet jag inte så mycket om, mer än att det är en kombinationsbehandling av flera olika cytostatikapreparat.
Säkert ordnar det sig till det bästa.

Unknown sa...

Hej Agneta,

Tråkiga nyheter! Hoppas att det vänder fort när nya behandlingen har satts in!
Tänker på dig!

- Kalle

agnetha sa...

Ja jag ska sköta om mig, smörja in med solfaktor 50 innan jag går utanför dörren. Det är det enda som jag kan göra just nu. Men det ordnar sig. Känns bara så patetiskt när jag läser om ditt.
Kranm Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...