tisdag 2 mars 2010

MR och DT

En DT

Jag gjorde en DT, datortomografi (eller CT som är det engelska begreppet) eller skiktröntgen, vilket beskriver vad det är, med kontrastmedel, inte en MR igår, som jag råkade skriva. En MR är en undersökning utan röntgenstrålar, men med magneter och den kan man göra om man inte tycker att en DT inte ger tillräckligt mycket information. Svar på röntgen får jag vid nästa läkarbesök den 10 mars när jag träffar min läkare. Jag ska också ta prov på markörer som visar canceraktiviteten i kroppen och detta värde har varit lågt (34 och 32) de senaste gångerna, vilket är fantastiskt. När det var som högst var det runt 120. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

agnetha sa...

Åh, det verkar myckewt lovande!!!
Jag håller tummarna!!!!

Annelie sa...

Jag håller alla mina tummar (och stortår (*skratt*)för dig!

Kram från Annelie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...