söndag 21 mars 2010

Sälenfamiljen och min första FEC-behandling





Efter alla svårigheter med lillebror och lillasyster, streptokocker och feber bl a, har Tilda kommit till backen för några åk med mamma Mimmi. Härligt!

Dagarna med FEC-cytostatikan går vidare, med lindriga besvär. Inget illamående, lite blossande kinder, då främst beroende på kortisonet och så är jag ganska trött. Troligtvis håller jag mig på benen tack vare illamåendetabletterna och kortisonet, som gör att jag blir lite hög. Dosen av kortison är dock väldigt liten om jag jämför när jag fick Taxotere, vilket är en fördel. Gott mod framåt och jag kan fortfarande äta, men yoghurten hade en liten jolmig smak i morse. Fördelen var att jag fick den serverad på sängen.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Har tänkt på dig i helgen. Tänk vad livet kan vara olika ändå! , en del är lediga och njuter av de första vårtecknen, andra befinner sig mitt i en cellgiftsbehandling...
Skönt att det går bra för dig, och även om inte yoghurten smakar så bra så kan det vara en lite guldkant att få den serverad på sängen.
Kram på dig!

agnetha sa...

Hej!!
Härligt att höra av dig. Jag har också tänkt på dig i helgen på hur du har det och på hur du mår. Är du fortfarande kvar på sjukhuset eller kan du sköta detta hemifrån? Kanske dum fråga men vet man inte så vet man inte.
Vad bra att det ordnade sig för dina barnbarn till slut så att de kan åka några åk i backen innan det bär hemåt igen.
Min Partillefamilj som också besökte Sälen denna vecka har åkt hemåt igen. De klarade sig ganska bra med magsjukan det var bara älsta sonen som drabbades, och han var kry efter någon dag.
Nu får du försöka att ha det så bra du kan, jag skickar en hel bukett rosor visuellt.
Kram Agnetha
http://agnetha52.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...