måndag 22 mars 2010

Det känns att det är vår

Härligt med ljuset våren  trots bakslag med snö både igår och väntat i eftermiddag.

Har haft en lugn helg, inte så mycket besök av barnbarn då ena familjen är sjuka i bl a magsjuka och förkylningar och den andra, som jag skrivit om, har varit i Sälen.

Däremot hade vi fredagsmys med middag och TV med yngsta dottern och hennes sambo i fredags. Härligt att jag orkat. I lördags såg jag på Millenium, en riktigt otäck historia, men som tur var så var inte våldtäktsscenen så utdragen i filmen som i boken. Jag har inte tittat på vanliga filmen p g a den. Jag vet de som ville gå ifrån biografen under den scenen. Budskapet i böckerna och filmen är dock bra, dvs Sluta förtrycka, både kvinnor och andra eller Ta ingen skit.

Gåvotulpaner 

Idag har jag bara tagit det lugnt och i morgon ska jag åka och prata med min schrink på smärtkliniken. Det blir bra att ventilera min behandling och en del förvirrade känslor. Vill ju egentligen helst slippa mina behandlingar, men har inget alternativ, så jag sitter lite i en rävsax, tycker jag.

Ska nu gå ut i vårsolen på terassen.
Fortsättning följer!

3 kommentarer:

agnetha sa...

Jasså har vårsolen lyst hos dig det har den inte här i Värmland. Det har småregnat och småsnöat hela dagen. Jag har varit en tur till bl.a Blomsterlandet idag och köpt lite vårblomster. Det piggar upp. Du har också fått fina blommor. DET ÄR DU VÄRD!!!!! Hoppas att det går bra för dig och att du inte får så mycket biverkningar. Vi hörs klockan börjar att bli mycket här.
Kram Agnetha

Annelie sa...

Snygg layout!
Idag är det inte några vårkänslor tycker jag, snö igen! Trist!
Vacker bild, den skänker ju lite faktiskt lite vårkänsla i alla fall!
Klart att du har splittrade känslor inför detta med din behandling, konstigt vore det ju annars...
Det måste vara många tankar som sysselsätter din hjärna just nu, om allt och inget...
Men du är en kämpe, och snart är behandlingen över. Sen väntar vår och sommar på dig!

Anne Mari sa...

Vilka vackra bilder! Blev så glad över din kommentar på min blogg. Du ger mig styrka ska du veta. Hoppas vi får en riktigt härlig helg! Vi kanske kan ses över en kopp kaffe längre fram i vår?
En stor varm kram
Anne Mari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...