måndag 28 februari 2011

Ingen smak

Har lite problem med tungan som svider och jag känner ingen direkt smak, men heller inte bismaker, som det var med Taxotere och det är bra. Försöker ändå äta bra och följa råden i Anti Cancer boken. Kål, bär, frukt, schitakiisvamp, ostronskivling och mörk choklad och unvika socker då han, David Servan-Schreiber anser att cancerceller gillar socker. Igår var det middag med delar av familjen. En god köttgryta blev det som maken gjort med bl a vitt vin, svamp och goda lökar och till det sallad med bl a salladskål och savoykål.

Nätterna är jobbiga med torr mun, som jag fått efter strålningen av käken för ett år sedan och då svider tungan också. Oftast går det bra med att skölja munnen med vatten eller med salivstimulerande tabletter.

Imorgon väntar provtagning och sedan eventuell behandling på onsdag. Har svårt att veta om jag vill hoppa över en vecka, men samtidigt vill jag ju ha bästa resultat och biverkningarna är ganska ok, så jag vet inte vad jag vinner om jag gör paus en vecka. Först måste jag avvakta och se vad proverna säger, dvs de vita blodkropparna.

I helgen var det takdropp så det finns hopp om en vår och nu hör jag talgoxen, underbart. Fortsättning följer

1 kommentar:

Berit sa...

Ska be om salivstimulerande tabletter. Hade inte en tanke på att det fanns så jag har inte dryftat problemet med sjukvården. Precis som du besväras jag av muntorrhet på nätterna.

Låter som om du hade det mysigt med familj och god mat igår. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...