onsdag 2 mars 2011

Ingen behandling

Idag har jag gjort en paus i behandlingarna. Har fått 4 behandlingar och det brukar vara en paus efter tre till fyra behandlingar, så nästa vecka blir det behandling igen. De vita blodkropparna är bra så jag behöver inte ta prover inför nästa behandling.

Har undrat varför jag alltid blir så trött på morgonen efter frukost. Läste idag biverkningar på Omeprazol att man kan känna muskelsvaghet, trötthet och huvudvärk, så nu kommer jag att äta Novalucol eller något från hälsokosten, för att undvika biverkningarna. Samma sak hände med Primperan där jag blev helt "lealös" och trött. Typiskt att jag får dessa biverkningar, men också bra när jag upptäcker det och kan sluta med medicinen.

Nu gäller det att njuta av den här veckan och ser fram emot lite födelsedag för barnbarnet Axel och 37-årsdag för oss. Dessutom ska jag ha en MR på hjärnan, en koll som ska ske var tredje månad. Idag är det en underbart solig dag i Stockholm med plusgrader och takdropp. Fortsättning följer.

3 kommentarer:

Berit sa...

Hoppas att du får en skön "semestervecka" från cellgifterna och att du återhämtar mer kraft!

Här i Falun är det också vårsoligt.
Har varit ute lite och njutit i solen.

Kram!

Rantamor sa...

Låter bra att du har ordning på dina vita blodkroppar.
Hoppas att du får ha en bra vecka inför fortsatt behandling.

kramar.

Rigmor sa...

Tror nog att det här vädret är speciellt för dej, så att du får extra kraft och kan njuta av lite vårkänning!! Som vanligt håller jag tummarna för att fortsättningen för dej blir bra också.
Sköt om dej!!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...