fredag 11 februari 2011

Lite segt

Idag har jag inte gjort många knop och jag vet att jag inte måste. Troligtvis är det efterdyningar av nattens dåliga sömn p g a värk, men det är en biverkan och inte särskilt svår. Jag vet att jag kan sova igen på dagen. Jag vet också att tanken påverkas då alla slemhinnor påverkas i kroppen så en förvirrad känsla är normal.

Ändå är det tråkigt på något vis. Har på något sett svårt att acceptera att jag måste vara här i min situation. Jag vill vara vanlig. Ändå är jag glad att jag får hjälp och att det finns människor som vill mig väl. ASIH som ringer och frågar hur jag mår. Ni läsare av bloggen, mailvänner och min familj. Jag har ett bra liv. Det gick ju bra att vända tanken! 

Hela dagen fram till nu har det varit snökaos i Stockholm, men nu skiner solen på ett otroligt fint snölandskap. Det värmer bra, men oj vad snö att skotta och det är inte jag som gör det.

Utsikt från sovrumsfönstret


Anja körde just in ett brons till Sverige. Heja Anja!

Ikväll blir det lite fisk med sallad, smörstekt babyspenat och ostronskivling.

Trevlig helg till alla

7 kommentarer:

Rantamor sa...

Du önskar oss en trevlig helg och jag detsamma.
Det var en till som klagade att hon hade värk och inte kunde sova och jag hade värk inatt och gick omkring å kollade fönster och i bloggar...föreslog att alla vi nattvandrare borde skaffa en klubb och varför inte en NATTKLUBB =D

Tröst att man inte är ensam med dom svarta korparna som hackar i ens kropp och inte kan missa ett enda hugg....även om jag skulle vilja att ingen annan hade värk och ont....

Låter gott med fisk, här ska det bli nå rensteksaktigt...fast just nu steker jag renköttfärsbiffar och så har jag gjort en GI cheesecake som ska serveras med färska bär. Har ju frysta tranbär i frysen som är så hälsosamma och sååågoda, lite sura med man vänjer sig. Vi ska försöka hitta mera i vår då har dom varit frostnupna och mindre sura...men med massor av vitaminer.

Hoppas att du får en bra helg...utan alltför mycket värk...men när jag är uppe å vandrar inatt och tittar ut i mitt fönster skickar jag en varm kram till dig....

Rigmor sa...

Trevlig helg till dej med!! Förstod att ni haft ett otroligt busväder, dottern var på väg med lillprinsen till KS för provtagning men fick vända, sen ringde de från KS och berättade att personalen inte kommit till jobbet p.g.a. vädret.
Sänder lite extra styrkekramar till dej, tänker på dej.
Kram kram

Lysande ögonblick! sa...

Ja. Nu kom solen äntligen fram, efter en kaosartad morgon. Tänk vad det kan vända. :)

En stor kram till dig. Du är så stark och häftig. Tack för att du delar med dig.

Berit sa...

När jag har mina trötta dagar är det TV:n som gäller. Har också följt Anja idag.
Roligt att hon fick medalj. Tror att pappan var lyckligare än hon. :)

Låter gott det ni ska äta ikväll. Taxol brukar inte påverkla smaken så mycket. Hoppas att du känner dej piggare snart.

Många kramar!

Annelie sa...

Agneta, man FÅR faktiskt vara lite ledsen också ibland. Och trött. Läser lite mellan raderna och förstår att du har det ganska jobbigt just nu.
ASIH har man inte utan anledning, det vet jag.....
Tusen kramar till dig Agneta!
Och sen tusen till....

Lisbet Lindell sa...

Hoppas solen skiner på dig hela helgen, Kram från Lisbet

Wildhearts sa...

Önskar dig också en riktigt trevlig helg!

Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...