tisdag 8 februari 2011

Prover

Nu har ASIH varit här och tagit prover. Underbart att slippa åka iväg. Imorgon är det meningen att jag ska få nästa behandling, men det är under förutsättning att proverna är ok.

Har så svårt att komma ingång på morgonen, men eftersom jag alltid varit seg på mornarna, så förstärks det när krafterna går ner. Dessutom hade jag lite förhöjd temp, bara 37,6 men jag är lågtempare och tycker att jag är sjuk när jag 37, 1 på morgonen. Nu har jag tagit värktabletter så nu är värken borta och tempen är 37.

Tycker fortfarande om mat och känner mig hungrig och det är jag glad för. Gjorde igår en kalvköttröra med Aubergine, som jag ser fram emot till lunch. Ikväll tror jag det blir kravmärkt torsk i gratäng med spenat.

Jag har verkligen blivit nojig när det gäller mat och försöker äta så bra mat som möjligt. Jag har köpt en bok om matens betydelse för vår hälsa och hur den utvecklats under åren. Boken heter anti cancer och ger mycket inspiration och tankar om vår föda inte bara om man har cancer.

Många kramar till er alla och tack igen för alla kommentarer. Fortsättning följer!

6 kommentarer:

Pennelina sa...

Ha ha ha... jag och mina ögon ;-) Jag läste kalvkötts-öra... tänkte det kanske var någon variant på elefantöra, som var så populärt för ett antal år sedan :-D ha ha

Maten är viktig, det är helt säkert! Är själv noga med vad jag stoppar i mig...

Mågra goa styrkekramar från mig <3<3<3

Berit sa...

God aptit brukar vara ett gott tecken.:)
Teamet är väl fantastiskt när det fungerar bra. MOH-teamet som hjälper mig har besparat mig många timmar på sjukhuset.

Pennelinas felläsning var ju rolig. :D

Kram!

Rantamor sa...

Så kul att du varit inne och kollat min blogg.
Ja här har vi haft ett styckparty så vi är alldeles slut.
Igår kokade jag buljong, det är så gott att ha i frysen när man ska göra goda såser och grytor och soppor.
Fryser in i sådana plastpåsar som man fryser istärningar i.
Sen jag började koka egen buljong har jag inte köpt en buljongtärning.
Både godare och nyttigare med d man kokt själv.
Fast lite jobb är det ju med d allt. Och nu när vi har haft LillaC sen i lördags så har vi ju missat lite kvalitètid med han så igår sa han "varför köpte ni den förbaskade renen ???" hahahaha
Men idag ska vi åka in till Umeå me han för hans pappa har kommit hem från London och ikväll kommer hans mamma hem från Lycksele.
Vi tänkte göra en sväng via ett bibliotek där bloggkompisen Kerstin har ställt ut sina macro-foton. Spännande.

Hoppas att allt går bra med din medicinering och att du orkar med allt.
Och visst är maten viktig, här håller vi på med GI-mat just nu, känns bra för kroppen.

Tusen kramar.

Rigmor sa...

Låter intressant om den där boken, tror absolut att det har väldigt stor betydelse vad vi stoppar i oss. Om man läser på den del förpackningar kan man bli mörkrädd, och vart tar allt detta vägen, lagras det i kroppen??Äter man bra mat så får man mer energi och det är ju precis vad du behöver, och vi andra med för den delen.
Nu håller jag tummarna som vanligt för att alla prover är okey och att du kan fortsätta din behandling.
Stor varm kram till dej!!

Lysande ögonblick! sa...

Spännande bok. Det måste jag nog ta och köpa. Skönt att de kommer hem till dig och tar värden, hoppas de ser ok ut och att behandlingen fortsätter. En stor stor kram till dig!

Annika sa...

Härligt att du har aptit och orkar även planera och tillaga goda rätter. Blev väldigt nyfiken på boken, ska kolla in den.
Styrkekramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...