torsdag 10 februari 2011

Ny dos

Igår var jag på sjukhuset och fick en ny dos med Taxol och än så länge är det bra. Aptiten är det inget fel på och orken finns. Igår var jag i mataffären och botaniserade bland grönsaker, frukt och bär och lite ekologiskt kött. I boken jag läser förespråkar han om man ska äta kött så är det gräsbetande djur, så Rantamors renar måste vara perfekta. Jag äter gärna lite ljusare kött men tycker väldigt mycket om renkött och vilt kött överhuvudtaget. De djuren mår ju bra under uppväxten.

Nu torkar jag bär som jag har i musli på morgonen och tinar bär som jag gör en drink av tillsammans med Selleri. Gott och uppiggande. Snart ska jag äta lunch. Det blir rester kalvköttröra eller var det öra som Pennelina tyckte att det stod. Detta tillsammans med en sallad på vitkål, salladskål och savoykål och dressing av vitlök, riven ingefära, citron och olivolja och lite salt eller örtsalt med chili. Ikväll blir det Boeuf bourgignon, som maken lagade i helgen och liknande sallad som till lunch. Potatis åt vi igår då vi åt en Wienersnitzel på kalv med pommes och troligtvis lite transfetter, som jag försöker undvika.

Fortsättning följer! Kram till er alla som läser och hejar på mig!

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Mums det var härligt med matmeny på din blogg, mycket sallad och kött, låter som vår meny nu när vi GI ar.
Idag kokade jag en gammaldags hederlig kålsoppa eftersom jag har kokat buljong i flera dagar och rensat kött från bena, så har jag en del kok-kött så då passade jag på att sno ihop en kålsoppa.
Det gäller att ha fantasi i matlagningen just nu, men också riktigt kul och vi mår så bra av dieten.
Fast Rantafars waran värde har ju gått helt åt fanders, men så brukar det bli, han får öka på sina tabletter lite, för av någon anledning blir hans blod tjockare på gimat...

Ha det gott och hoppas du slipper biverkningar.
Kram.

Pennelina sa...

Renkött är gott! Och vilt... har du smakat bäver någon gång? Det är supergott :-D

Öra, ja... typiskt mig ;-)

Kramar <3<3<3

Berit sa...

Härligt att du har ork och aptit!
Jag älskar renkött. Minst en gång i månaden gör vi renskavsgryta. I höstas plockade vi trattisar och det blandar vi också i.
Sallad och grönt är härligt. Bär, frukt och grönsaker som har röd färg innehåller mycket antioxidanter. Katrinplommon o granatäpple bl.a ska vara jättenyttigt. :)

Maya sa...

Hej!
Det är länge sedan jag kommenterade. Jag har dig i mina tankar och hoppas innerligt att den nya behandlingen ska fungera bra. Jag kommer alltid vara tacksam för alla dina hejarop och goda tankar när livet var som jobbigast för oss.
Varma kramar från Maya (Från huvudet upp...)

Ps, tack för boktipset!

Anonym sa...

SÄger som Maya. Länge sen jag kommenterade, men alla mina "systrar" finns med mig i tankarna.

Glad att du känner matlust. Det är viktigt.

Varm stor styrkekram!

Annika sa...

Så mycket gott, du kan väl meddela när du öppnar restaurang...:-)
Styrkekramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...