torsdag 9 september 2010

Provsvar, inte

Nu har spindeln flyttat, troligtvis för att lägga sina ägg, såg henne i morse då hon klättrade upp mot fönsterkarmen. Läste att spindeln som bor här är en korsspindel, som bedövar sina byten med gift och sedan suger i sig bytet. Honan lägger sina ägg och efter det dör hon. Lite sorgligt tycker jag och jag saknar henne. Läs gärna mera om våra småkryp här.



Har varit hos läkaren idag för att få provsvar, men tyvärr inget svar på Datortomografen, röntgen och inte heller på markörerna. Däremot hade jag ett bra samtal med min läkare, som tyvärr slutar nu så det var sista gången jag träffade henne den här omgången. Jag hoppas hon återkommer, men hon säger att behöver lite time-out för hon är överhopad med jobb. Tråkigt tycker jag.

Läkaren ringer imorgon efter kl 14 och då bestämmer vi vilken behandling som ska vara. Jag vill fortsätta med Navilbine och det blir så om inte det är dramatiska förändringar på röntgenbilderna eller på markörerna.

Imorgon åker jag till staden Stockhom för att äta lunch med 2 Mindfulnesskvinnor och det ska bli härligt. Fortsättning följer.

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att dina provsvar visar gott så du kan fortsätta din behandling. Synd bara att du blir så trött din stackare, tycker så synd om dig. Och inte kan du träffa dina barnbarn för all dagisbaciller.
Sitter just nu i husbilen i fjällen med Lilla C som faktiskt har baciller som har hoppat över till mommo så nu har jag ont i halsen....men nu är vi båda lite krassliga så vi får allt rå om varann. Rantafar och LillaC`s föräldrar är uppe på fjället å jagar svamp....hoppas att dom hittar något.
Själv leker Lilla C och jag med indianer och cowboys...vår sons gamla leksaker...

Ha d nu så gott. Styrkekramar till dig i massor.

Tigris Predikantan sa...

Vad trevligt, hoppas du har det riktigt roligt i Stockholm!
Så håller jag tummarna för det blir som du önskar!
Kram

Tigris Predikantan sa...

Sv: vi åt de utan mer än salt, de är goda ... det mesta har jag nu på "tork" för nackdelen är att de blir dåliga så fort!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...