torsdag 2 september 2010

Inre kraften

Känner att jag äntligen får min inre kraft åter, den som hjälpt mig att leva i nuet. Jag försöker vända tanken och se positivt på det liv jag har och inte oroa mig för framtiden.

Har under en period haft svårt att mobilisera kraft och ork för att möta vardagen,  men ser nu äntligen ljuset och kraften igen. Kanske är det för att jag själv tar tag i undersökningar och  ifrågasätter behandlingar och att man kanske inte ska följa markörerna slaviskt. Mycket finns som kan påverka dem, inte bara cancern.  Jag vill dock just nu inte gå in i en "grym" behandling, så min förhoppning är att jag ska ha en dialog med läkaren om att ev fortsätta med Navilbine. Riskerar jag att förvärra min status genom att inte ta en annan behandling får jag ta ställning till det då.

Ett läkarbesök väntar och då finns också svaret på röntgen. Fortsättning följer. Kram till alla som hejar på mig, det värmer!

6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Skönt att höra att du hittar kraft! Om du visste vad du peppar mig (skall steloperera ryggen) genom ditt speciella sätt. Ta hand om dig.
Kram

Anonym sa...

Kram till dig. Jag tänker på dig och håller tummarna att det blit ett bra svar .

Rantamor sa...

Så kul att höra att du har fått din livsvilja tillbaka...kan nog vara lite svårt med det ibland kan jag förstå.
Så mycket tankar som passerar din hjärna, och så allt man läser och allt man hör. Och att bara ta till sig det positiva är nog svårt och kanske inte heller relativt.
Men att få en balans som jag tycker mig förstå att du har nu är ju nydeligt.
Och du vet att du har så många tankar som följer dig.
Ibland brukar jag tänka på hur du har det när jag gnölar om min ryggvärk....
Så du ska veta Agneta att jag håller alla tummar för att du ska bli frisk....och d måste du ju bli som ska ut å ta en fika med farmor i Danderyd.....

Alla positiva tankar till dig/kram.

Wildhearts sa...

Heja, heja, heja! :D

Kram Agneta

Anonym sa...

Jag hejar på dig.
Hela vägen tillbaka till livet.
Omtanke och kramar med all styrka jag kan uppbringa.
/Fighter

mimmi sa...

Underbart att höra att du kan hämta lite krafter till dig ..vilket man verkligen behöver när det blir så som det har blivit.. jag hoppas att det kommer att gå lika bra för dig som det gjorde för mig när jag hade det .
kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...