lördag 18 september 2010

Plingplongtaxi

Igår fick jag åka plingplongtaxi till Karolinska sjukhuset. Jag fick en oerhörd kramp över bröstet och mådde dåligt. Niklas som bor här just nu och är sjuksköterska bedömde att vi skulle ringa ambulansen. Den kom och jag fick åka med trots att EKG var bra. Åkte i långsam takt utan blåljus, men upplevelsen att baklänges åka i en skumpande bil var verkligen annorlunda, nästan som berg o dalbana. Jag fick vara kvar för observation och provtagningar där det konstaterades att hjärtat mår bra. Förmodligen är det biverkningar från Navelbinet som orsakar kramperna. Jag har problem med kramper i benen och t o m i händerna och bröst- och ryggmuskler så det är väl ganska troligt att även hjärtmusklerna kan krampa.

Är nu åter hemma. Övriga familjen är hemma hos Tilda, Axel och Elviras familj, som barnvakter, då föräldrarna är på bröllop. Så för mig är det att bara vara och ta hand om mig själv och må bra, medans morfar leker kurragömma med barnbarnen. På onsdag är nästa behandling och provtagning och på tisdag åker jag till schrinken. Just nu regnar det ute så det känns skönt att kura inomhus. Fortsättning följer.

11 kommentarer:

Lisbet Lindell sa...

Så skönt att det inte var något allvarligt.

Kram Lisbet

Rantamor sa...

Attans att det ska vara såna biverkningar, men tur ju att det inte var nå allvarligt med hjärtat iallafall.
Förstår att du tycker det är tråkigt att du inte kan vara hos barnbarnen =(

ha en bra lördag iallafall vännen.

evamargareta sa...

Kära Agneta!
Jag önskar dig allt gott. Så skönt att hjärtat mår bra, hoppas att också resten av dig får göra det snart!
Underbara bilder du tar!
Kramar Eva

rigmor sa...

Förstår att man blir orolig, men skönt att du är hemma igen. Man får säga att vården är fantastisk här i Sverige, det har jag sett på väldigt nära håll med ett utav barnbarnen.
Håller tummarna för dej nu i veckan och sänder dej en extra tanke.
Kram

Pennelina sa...

Det är det som är så jobbigt med mediciner... de har biverkningar...

Skönt att det inte var hjärtat!

Kram <3<3

Unknown sa...

Hej vännen! Hajade till när jag så "plingplongtaxi"... Aldrig särskilt trevligt med sådana resor men tur ändå att det inte var något allvarligt fel på pumpen. Det är tillräckligt som det är.
Här hålls alla tänkbara tummar för fortsättningen ska du veta!
Kram/SA

Tigris Predikantan sa...

Varma kramar!

Wildhearts sa...

Vad skönt att det inte var något allvarligt med hjärtat. Kram Agneta

Marie sa...

Kväller vännen. Skönt att pumpen mårbra och att du fick åka hem igen. Tänker på dig under veckan. Kram.

Lysande ögonblick! sa...

en stor styrkekram från mig!

Annelie sa...

Hej Agneta! Nu är jag hemma igen, och har uppdaterat mig lite på bloggarna. Blev lite orolig över plingplongen, men såg att det var ju helt okey med dig, skönt!

Fotona på poolen häromdagen var ljuvliga och den itatienska buffén var rena aptitretaren!
Ha det tills vi hörs igen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...