måndag 30 augusti 2010

Väntan

Har lyssnat på P4 och Lotta Broomé och gjort lite Mindfulness tidigare i morse. Allt för att hålla modet och humöret uppe.

Imorgon är det läkarkonferens om min fortsatta behandling och på onsdag är det röntgen för att bekräfta eller dementera tillväxt av tumörer. Fick en röntgentid den 14 september, en dag efter mitt nästa inbokade läkarbesök. Troligtvis kommer jag att träffa läkaren tidigare, då jag förväntar mig att få byta behandling, men jag tyckte att en röntgen 14 dagar bort inte var det jag ville ha. Ringde därför till röntgenavd och lyckades boka om till onsdag den 1:a, just för att det ska kunna jämföras med markörerna om eventuell förändring.

En okristlig tid blev det kl 7:30 ska jag vara där för att dricka en liter vatten under en timme. Själva undersökningen är sedan kl 8:30. Jag får inte äta frukost, så det blir en snabbdusch för att hitta livsandarna. Jag har ju ändå turen att bo nära sjukhuset, 15 min, om det inte är rusningstid. Läser om andra medsystrar, som måste åka långa sträckor för provtagning och behandling och även bo på patienthotell. Lite tur i oturen.

Längtar efter barnbarnen, men kan inte träffa dom just nu, då de är fulla av dagisbaciller.

Fortsättning följer.

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Trist när de små bär på baciller ... tyvärr blir man vanligtvis sjukare än de vid förkylning. Hoppas tiden går fort, det är inte roligt med all väntan.
Kram

Rantamor sa...

Stackars dig. Förstår att det är svårt att hålla humöret på en bra nivå när du hela tiden går i ovisshet. Håller tummarna att din undersökning blir positivt för dig. Och inte kan du träffa barnbarnen förstår att det känns tungt, du får ringa och skicka kärlek till dom....

Styrkekramar i massor vännen.

Annelie sa...

Usch vad nervöst det måste vara...

Wildhearts sa...

Usch, fy och blä och att sedan dessutom inte kunna träffa sina barnbarn för att liva upp det hela lite :( Förhoppningsvis får du ett positivt besked och att du snart kan krama om dem igen. Kram Agneta

Annika sa...

Håller tummarna för dig, både för undersökningen och att du hittar livsandarna. Livsandarna kan vara lite svårväckta ibland, men kallar man på dem så kommer de. Jag vet att du har viljan så de kommer.

Styrkekramar från norr...

Pennelina sa...

Tänker på dig <3

Kramar från mig :-D

Annelie sa...

Idag är det onsdag och jag tänker på dig. Håller tummarna för din rtg undersökning!♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...