söndag 4 oktober 2009

Långsamhetens lov

Har verkligen tillämpat devisen långsamhetens lov det här veckoslutet, maken är bortrest och har inte träffat någon enda människa sedan fredags morse då han åkte. Då är det bra med välfyllt kylskåp, bra böcker, radio och TV. Lyssnar just nu på Erik Blix på P4 extra söndag. Många telefonkontakter har det dock varit både från make, barn och barnbarn. Elsa ringde igår och undrade om jag ville ha pizza, men jag avböjde, eftersom jag då fortfarande var så trött.

Har idag trots allt tagit på mig andra kläder än morgonrocken och orkar var uppe. Har gjort makaronipudding, inte helt i LCHF dieten, men jag hade både ägg, grädde och västerbottenost i, så lite kompensation blev det.

Tandvärken eller vad det nu är vill dock inte riktigt släppa. Tror själv att det är lymfan som sväller och att behandlingen gör att tandköttet blir påverkat. Måste fortsatt äta värktabletter, vilket jag egentligen försöker undvika, men att ha värk gör ingen glad heller. Fortsättning följer.

1 kommentar:

Anne Mari sa...

Hej Agneta!
Livet är märkligt, har tänkt på dig då och då, har tappat bort din bloggadress. Så jag blev jätteglad när du skrev på min blogg. Som du skriver så är det inte pengarna som gör en lycklig. Det är livet i sig. Jag vore tacksam om jag vore skuldfri och slapp tänka på att pengarna ska räcka varje månad. Men det är inget som påverkar min dag egentligen, försöker njuta av varje stund som den nya dagen för med sig. Sen är det ju som du säkert också har dagar då man är ledsen men det går ju över.
Beundrar dig för att du kan vara utan peruk. Längtar till dagen då jag tar av mig min, har börjat vara utan hemma. Som tur är så växer mitt hår snabbt så snart kommer jag nog gå ut utan peruk också.
Ska sätta mig och läsa i din blogg, det jag missat.
Önskar dig en riktigt härlig vecka och måtte du må bättre.
Kram
Anne Mari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...