onsdag 28 oktober 2009

Läkarbesök

Ja, igår var jag så på läkarbesök och beskedet jag fick var ju inte så bra, vilket jag skrev i gårdagens blogg. Jag har svårt att förstå att, ett besked om minskning i röntgen från den 10 september, kan förändras till tillväxt i en röntgen från 15 oktober. Men så är väl cancern, som min kära man sa.

För nästan exakt ett år sedan skrev jag om änglar på min blogg och även ett klipp på You tube med ABBA I have a dream. Den är lika aktuell idag jag tror fortfarande på mina änglar som vaktar på mig i form av vänner. Symboliskt hänger de vid min säng. Hjärtat i mitten har äldsta barnbarnet Tilda gjort, det är stort att få en sådan gåva av sitt barnbarn.

Det är märkligt, när jag väl fått besked att något är galet, så flyger faan i mig och jag får en kämpaglöd. Jag har nämligen en inneboende barometer som känner att något är galet, jag kan inte sätta fingret på det, men hittills har jag haft rätt.1999, 2004, 2006, 2008 och 2009. Jag känner en oro, en olustkänsla och en otroligt stor förlamande trötthet pga av tillväxt av cancern. Den läkare, som 1999 sa till mig, att jag har en snäll cancer skulle jag vilja prata med idag. Det finns ingen snäll cancer.


Nu börjar kampen igen, så lätt ger jag mig inte. Det är mycket krut kvar i gumman. TACK till alla ni underbara anhöriga och vänner som hör av er per telefon, blomsterbud, blommor i famnen vid besök igår, och mail.
Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...