onsdag 14 oktober 2009

Akuten

Orkade inte åka till Radiumhemmet igår, för att få ny medicin, utan jag blev skjutsad till akuten, för att få hjälp med smärtan. Otroligt underbar personal hjälpte mig med smärtlindring och så att jag fick komma till sjukhusets tandläkare, som jag hade en tid hos. Inga hål, så efter det gjordes en DT, som visar förändringar i käken. Därför har jag haft smärta i käken.

Nu vet jag vad som gäller att det inte går över, utan jag måste medicinera mot smärtan, och det känns bra att veta. Förändringarna kan eventuellt vara en biverkning från Pamidronatet som jag fått för att stärka skelettet. Det återstår att se vad som händer jag träffar läkaren i slutet av oktober.

Idag känns livet lättare och jag vet att jag måste möta smärtan inte låta den ta över. I natt läste jag och gjorde Mindfulnessövningen, kroppsskanning och tänker försöka fortsätta med min Mindfulness lite oftare. Fortsättning följer.

Tack alla ni som stöttar via telefon och mail. Kram.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Kära kära svärmor! Blev så orolig när jag fick Jessicas sms i gårkväll. Tycker att du fått utstå tillräckligt nu faktiskt. Kan du inte säga det till läkarna?

- Hör upp alla. Här går min gräns, det räcker nu liksom. Inget mer nu tack! Jag klarar mig fint som det är osv.

Känns bra att läsa att du iaf mår bättre i dag. Det gör att jag kan koppla av lite mer här nere. Tänker på er där hemma hela tiden. Mina lärare och Frida tänker på dig också.

Kämpa vidare med mindfullnessen. Vi vet att den hjälper. Du är så otroligt stark. Beundrar dig! Älskar dig!

Puss

Agneta sa...

Vad ska jag säga. Du är bara bäst Niklas. Underbart att höra från dig, tänker på dig ofta och läser din blogg och beundrar ditt arbete otroligt.

Ser fram emot att du kommer hem och att livet blir som vanligt för oss alla, inkl Jessica.

Puss och kram från svärmor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...