onsdag 7 oktober 2009

Byte av behandling


Var igår hos läkaren och vi bestämde att jag byter behandlingsform pga biverkningarna. Jag får cytostatika i tablettform fr o m den 13:e oktober.
Det är en passande färg på tabletten eller hur?
Ska till mottagningssköterskan och få doseringsdirektiv, eftersom det är viktigt att dosen blir rätt för att undvika farliga biverkningar.
Har ingen aning om vad det innebär, men jag är fortfarande med i studien och kan börja med Taxotere om det visar sig att det här inte hjälper.
Min värk i käken kan vara biverkning av Pamidronat, som jag fått för att stärka skelettet. Läkaren har skickat en remiss till KS tandläkare för att se att det inte är problem med tänderna, men eftersom värken flyttar sig uppåt så tvivlar jag, tror mera på biverkningsteorin.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...