måndag 8 december 2008

Nästa behandling



Nästa behandling närmar sig och har varit på läkarbesök och har fått veta att det är en betydande minskad aktivitet i cancercellerna. Alltså ännu mera känsla av livet i mig en Madickenkänsla, som jag har haft sedan jag startade behandlingen.

Voff, voff nu är du nästan min bästa vän taxoterehunden.

Imorgon 10.30 ska jag till Ersta för att få en Port-A-Cath. Den ska opereras in en bit under nyckelbenet. Från den går en slang rakt i i halspulsådern. Den syns som en liten bula under huden. De sätter nål via den så att jag kan få dropp med cytostatika och slipper bli söndersticken i armarna. Preparatet är även väldigt frätande och därför är det bra att det går ut direkt i en stor åder. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...