fredag 12 december 2008

Dag 1 & 2 på behandling 2

Idag är det dag 2 och det som händer idag är ytterligare kortisontabletter 16 x 2 morgon och kväll närmare bestämt kl 9 och 16. I övrigt händer inte så mycket förutom att öknen i munnen har återkommit och ömheten i händer och fötter.



Har den här gången fått 75 % av den gamla dosen och nya sprutor, som ska tas i 10 dagar för att höja immunförsvaret, så att jag inte ska få feber som förra gången. Bara att hålla tummarna, gilla läget och avvakta. Dessutom fick jag mitt skelettstärkande medel intravenöst, så nu kan jag äta direkt på morgonen utan att behöva vänta en ½ timma och kan luta mig framåt inom 1 timma, vilket inte varit möjligt förut, då det fanns risk för skador i strupen. Är bortskämd med att få frukost på sängen. Numera är jag dock ofta vaken på morgonen, men inte i morse för vargtimmen höll mig vaken i natt, säkert den starka dosen med kortison som gör att jag blir speedad och dessutom ingår sömnstörningar i behandlingen.



Sammanlagda tiden på sjukhuset igår blev 4 timmar, men med radio, bok och I-pod laddad med Mindfulness så blev det en tid för avkoppling. Det var första gången jag använde min venport, lite ömt eftersom den sattes in 2 dagar tidigare, men skonsammare mot armen, då den numera är ganske sönderstucken.



Håret har börjat glesas ut kommer förmodligen att lossna mer och mer nu. Ännu så länge har jag inte tappat ögonbryn och fransar och det känns bra, men det finns lösfransar att tillgå om jag behöver. Peruken ligger än så länge i lådan och kommer förmodligen inte upp därifrån om inte barnbarnen vill prova.



Idag undrar jag om ljuset kommer fram, snöblandat regn med snökaos är vad som lovas.






En liten uppmuntrande bild från sommaren 2008 om vad som kommer tillbaka 2009, men däremellan kommer julen, förhoppningsvis med snö.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...