söndag 14 december 2008

Dag 4

Den natten var inte så rolig har sovit en del, men fick så otroligt ont i halsen igår kväll och tungan svider. Troligtvis en biverkning från mina sprutor:

"NEUPOGEN är en syntetisk form av granulocytkolonistimulerande faktor (G-CSF). G-CSF är en substans som produceras naturligt i kroppen. NEUPOGEN innehåller den aktiva substansen filgrastim. Filgrastim är framställt med bioteknologi och visar samma egenskaper som det G-CSF som bildas i kroppen hos människan. Filgrastim reglerar bl a bildningen av en typ av vita blodkroppar (neutrofila granulocyter) som ingår som en del i människans immunförsvar.
NEUPOGEN används vid:
- Behandling med cancerläkemedel
Vid behandling med cancerläkemedel minskar antalet vita blodkroppar i kroppen. När antalet vita blodkroppar är mycket lågt har kroppen svårare att bekämpa bakterier som kan orsaka infektioner. NEUPOGEN kommer att hjälpa kroppen med att bilda nya vita blodkroppar."


Det gäller att bara vara, gilla läget och vila så mycket som går inte göra motstånd låta kroppen jobba. Pulsen är hög blodtrycket lågt, men aptiten är det inget fel på. Dock har jag lite konstig längtan efter mat lite som graviditetsnoja, men tack och lov inget illamående. Måste erkänna att till lunch åt jag en förpackning med prinskorv, rå och två stekta ägg.
Ikväll har jag dock ätit normalt, då jag blivit serverad stekt fisk med sallad och hallon med glass och grädde och en liten espresso.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...