måndag 4 april 2011

Koltrasten och helgen

Jag saknar Koltrasten. Har inte lyckats se eller höra den här hemma i vår bara tidigt i våras när den spöksjöng. Däremot har jag hört den nere i stan. Alla vårar och somrar har vi haft många Koltrastar här, så jag undrar vad som hänt.

Helgen har varit bra. Har varit på födelsedagsfirande hos yngsta dotter med sambo Niklas som fyllde 27 år. En helt delikat kaffestund med mackor gott pålägg och goda maränger, bakade av Niklas. Grattis i efterskott. Dessutom har jag köpt ett stort stativ så att jag får plats med min stora målning 80 x 100,som förpliktigar att jag får till något, men jag är på god väg. Målar helt från fantasin och känslor. Glömmer tid och rum och det är underbart.

Nu ska jag äta lite och sedan ta emot sjukgymnasten som kommer en gång per vecka. Tror jag ska önska fot- vad-och handmassage idag. Fortsättning följer!

1 kommentar:

Rantamor sa...

Tack tack för dina snälla omtankar..blir så rörd när jag vet att du själv är sjuk men ändå har orken att bry dig om andra...
Men det kanske är så att man förstår varann bättre när man har fått smaka av livets smärtkorpar....

Jo jag har nog värktabletter utskrivna och sömntabletter med...jag orkar inte med smärta varje natt och då är det skönt att veta att det finns.
Annars förlitar jag mig mycket på min hängbänk som drar ut mina trasiga kotor och frigör nerver.
Och spikmattan lindrar värken.

Så kul att höra att du haft en bra helg. Gläds med dig.
Och hoppas att du snart får höra koltrasten.
Här har då inga vårfåglar landat ännu och tacka för det vi har ju massor med snö ännu...men så är det att bo i norrland.
Vi är vana. Men våren kommer och då njuter vi.
Längtar ut på havsisen å vinterfska men min rygg sätter lite käppar för den utflykten just nu.
Men det blir säkert av det med.

Ha det så gott. Kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...