fredag 8 april 2011

Ingen behandling

Fick hoppa över behandlingen denna vecka då jag inte mådde så bra. Hade försökt sluta med kortisonet då jag inte tycker om mitt svullna ansikte, men jag inser att jag får ta det onda med det goda och fortsätta med kortionset, då jag mår så mycket bättre när jag tar det.

Dagen började med sol, men sedan kom regnet, men det spelar inte så stor roll. Ser fram emot helgen med god mat och förhoppningsvis samvaro med familjen. Ikväll blir det troligtvis ankbröst med aubergine, ugnsstekta päronhalvor och valnötter. Kanske blir det en körsbärspaj också. Recepten och bilderna finns i boken Modern fransk husmanskost.



Ha en bra helg alla läsare och fortsättning följer.

2 kommentarer:

Rantamor sa...

Du får det att vattnas i munnen av er meny ikväll...mums.
Och körsbärspaj till...mmmm..

Själv ska jag göra en skaldjursgryta med pilgrimsmusslor, grönmusslor, räkor och lax och en massa annat jox i....
Men hjälp jag har glömt efterrätten...nu får jag börja fundera klockan är mycket redan...


Usch då din stackare att du inte får må bra utan cortisonet...
Förstår att dess biverkningar inte är så roliga.
Tack för att du ändå orkar tänka på mina eleka korpar....
Vet du idag följde jag med till affären...kom både in å ut ur bilen tur vi har en "hög" bil som anpassar min rygg....

Ha en riktigt trevlig kväll och smaklig måltid....

Berit sa...

Ha en riktigt bra helg!

KRAM!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...