måndag 11 april 2011

Inget kalas

Lördagen köpte vi presenter till Elsa pärlor och fina pennor med små anteckningsböcker, som hon tycker om att pyssla med.

Elsa firade sin födelsedag igår, men jag låg hemma i sängen. Mådde inte så bra, då mage och huvud krånglade. Idag har det också varit segt. Mycket vila, men jag har har haft fönstret öppet och lyssnat på fågelsång. Nu skiner solen in, så kanske krafterna återkommer imorgon, då är det dags för provtagning och på onsdag är det ny behandling. Känns inte att jag gjort uppehåll i en vecka. Behandlingen går inte ur så fort och det fylls ju på hela tiden.

Såg en påfågelfjäril på gräsmattan, men försökte inte fånga den på bild. Måste numera ha en stol med ut för att sitta på när jag fotar, annars kommer jag inte upp igen. Mina ben är ganska kraftlösa p g a cellgifterna.


Här är en bild från förra sommaren.

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Tufft , tufft har du vännen.
Lider med dig....så orättvist att du inte får må bra.

Själv håller min rygg sakta att läka, och idag gjorde vi en utflykt ut till havet med kaffetermosen.
Skönt att sitta där och höra alla fåglar.
Och fotade.
205 foton som jag snart ska titta på.
Spännande.
Bli nog säkert en blogg ikväll...

Styrkekramar i mängder från havet i norrland...

Pennelina sa...

Uff uff... har vilat några dagar själv, men igår var det dags för att göra fint hos hönsen igen. Inget tungt arbete eftersom det aldrig får bli blött och geggigt där, utan det är bara att ta ut det gamla spånet och ströa upp med nytt...

Det var tydligen för mycket i alla fall, för idag är jag seg och trött.

Knäna gav upp för länge sedan... så det att stanna vid sidan av vägen när jag är nödig kan skapa ännu större nöd i slutänden ;-D ha ha Jo, jag har testat!

Kramar från mig <3<3<3

sa...

Ja, jösses vad dessa gifter verkar kunna ställa till det.

Hoppas det går bra fram till onsdag nu.

kram / H

Rigmor sa...

Usch, så sorgligt att krafterna inte räcker hela tiden, å barnkalas vill man ju inte missa. Men nu får ta kalas en dag till, Elsa blir säkert lycklig för det.
Håller tummarna för dej, som alltid!!
Kram

Berit sa...

Igår när vi tog en biltur såg vi flera gula fjärilar längs vägen. Citronfjärilar tro? De var så söta.
Undrar hur de klarar övervintringen i skogen...
Hoppas nu att du snart får krafterna tillbaka. Förstår att det var ledsamt att inte kunna vara med på Elsas kalas men det kan ni ju kanske ta igen som sagt.
Kramar!

Wildhearts sa...

Så tråkigt att du inte mår bra, men jag hoppas att Elsa blev glad över presenten i alla fall. Bilden på fjärilen är jättefin även om det fick bli förra årets. Hoppas att du snart mår lite bättre så du orkar vara uppe igen. Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...