torsdag 24 mars 2011

Våren och behandling


Våren går med stormsteg och det känns underbart. Några fotoobjekt lyckades jag hitta i trädgården och mycket av snön är borta. Var i handlesträdgården igår efter behandlingen och botaniserade och andades lite. Vi köpte kryddor, hibiskus och en liten orkidé.

Första vintergäcken i trädgården


  Första krokusen
 
 En bugande julros


 Hibiskus


 Även persilja är vacker



Har varit på behandling igår. De vita blodkropparna är bra och levervärdena är oförändrade och även markören. Hade hoppats på lite minskning. Får se vad läkaren har att säga på måndag. Önskar mig en tilläggsbehandling med Avastin, och önskar att det blir så. MR på hjärnan visar inga nya tumörer och de gamla är oförändrade, men strålade. Vet inte riktigt hur gammakniven fungerar. Trodde att den skar av tumörerna och att de sedan skrumpnade. Ska försöka få svar på det, om det är någon som vet. Fortsättning följer.

5 kommentarer:

Berit sa...

Ljuvliga bilder! Våren har kommit längre hos er än här i Dalarna tror jag. Hoppas det blir en riktigt fin helg nu så att man kan vara ute och njuta i solen. :)

Kram!

Rantamor sa...

Det syns på ditt fotograferande att du har fått din lust tillbaka, och det är så roligt att se.
Blir bara så glad av dina foton..och bryr mig inte ett dugg åt att vi har haft snöstorm och hagelskurar idag...här är det ändå ingen vår...

Ha det fortsatt gott vännen.

Annika sa...

Härliga bilder. Jag blir så inspirerade utav dem, känner jag vill påta i jorden, lukta, äta. Blir själv sugen på att fotografera.
Du inspirerar mig!
KRAM

Annika sa...

Vilka fantastiska bilder!!!!! Så skicklig du är på att fotografera. En hobby jag länge velat göra men som aldrig blivit av. Nu är det dags. Får jag be dig om ett råd angående kamera. Vad använder du för att kunna ta sådana vackra närbilder?
Mvh
Annika

Agneta sa...

Jag använder Nikon D90 med ett makroobjektiv, men jag vet att det finns linser att köpa för att sätta på vanliga objektiv så att man kan ta närbilder. Lycka till Annika!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...