måndag 28 mars 2011

Läkarbesök

Helgen bjöd på samvaro med hela familjen på Esters kalas. Underbart för att jag har orkat hela vägen. Gårdagen däremot råkade jag ramla och slå i huvudet, men ingen hjärnskakning blev det eller brutna delar och det är bra. Är lite vinglig men det har jag varit i över ett år så det är säkert tumörerna i lillhjärnan som påverkar det även om de är strålade. Jag har mått bra efter fallet, så jag ramlade säkert bra.

Idag har jag varit på läkarbesök och egentligen inga nyheter, men jag har önskat en tilläggsbehandling med Avastin, så det ska diskuteras på läkarkonferensen imorgon. Det finns ett "aber" och det att jag har lite proteiner i urinen och det är en av biverkningarna, så då spär man på det. Dessutom finns det en del andra biverkningar t ex högt blodtryck. Lite kaliumbrist har jag också, så nu ska jag äta bananer, men det blir nog lite piller istället. Jag vet att jag har det i min medicinlåda. Jag skulle ta prover idag, så jag var där mer än en timma innan, men det fanns ingen remiss. Jag hoppas ASIH kommer imorgon inför nästa behandling på onsdag.

Vägen hem har varit kantad av vårblommor på en slänt där de kommer varje vår. Underbart.

Läkarbesök om fyra veckor. Fortsättning följer.

4 kommentarer:

Pennelina sa...

Kramisar <3<3<3<3

Berit sa...

Hoppas din behandling går bra på onsdag! Tror det är nästa onsdag jag ska ha min. Det var ju tur i oturen att du klarade fallet utan större skador och jag är glad över att din helg blev fin. Här har vårsolen spridit värme idag och nu hoppas jag verkligen på mer av den varan och att vi får lite mer vårblommor här i Dalarna också.

KRAMAR!

Annelie sa...

Så du var tvungen att gå och ramla också?! Tycker du inte att du har tillräckligt att fajtas med?*skratt* Tur att det gick bra....
Kramar på dig!

Wildhearts sa...

Vilken tur att du inte slog dig mer! Hoppas att du snart får lite vårvärme och ännu fler blommor att titta på och fota. Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...