torsdag 17 mars 2011

Behandling och grapefrukt

Bilden i min header illustrerar läget nu och väntan på sommaren.

Förra behandlingen den hormonella stod det i anvisningarna att man inte skulle äta grapefrukt då det påverkade resultatet. Nu har jag läst att det blir östrogener i kroppen om man äter grapefrukt. Läs här i länken Nyfiken vital. Jag har varit galen i grapefrukt ett tag och mina levervärden har gått upp under uppehållet och även lite nu, så jag hoppas att det är grapefrukten som gjort det.

Ny behandling igår och idag ytterligare lite segare, men det är ok. Jag har bara mig själv att ta hand om.


En torkad fröställning från vallmon blev det


Tyvärr försvann solen och imorgon ska det bli snö. Var är våren? Var ute häromdagen i solen och letade efter vårblommor, men tyvärr lyser de med sin frånvaro. Julrosen har tyvärr inga blommor utan bara blad och det blev inget bra foto. Fortsättning följer.

4 kommentarer:

Rantamor sa...

Just grapefrukten tycks påverka olika mediciner.
Rantafar är ju starkt waran behandlad, ligger på 32tab. i veckan och han får heller inte äta grape, jordgubbar och en massa annat just för att det motverkar medicinen.
Hoppas hoppas att din värden blir bra nu med denna behandling, och att du blir frisk och pigg, och att våren kan hjälpa till också lite.

För nog är det så att man blir piggare bara av att solen är framme, att dagarna blir längre.
Tror att själen förändras och endorfinerna i kroppen.
Man får ett nytt hopp.
När det blir varmare ska jag börja sova med öppet fönster så att mina korpar flyger ut istället för att hacka på mig =(.

Näe nu har värktab. börjat verka så jag ska knalla i säng...

Ha d gott vännen jag håller alla tummar för dig.

Berit sa...

Fröställningen är vacker!
Vi har inte klippt ner våra växter i trädgården så det står en del intressanta fröställningar där. Jag känner mig inspirerad av din fina bild och överväger nu att pulsa ut i snön för att föreviga ngt fint objekt. Risken är stor att både jag och kameran fastnar i en snödriva och blir liggandes tills grannen upptäcker mig eller maken kommer hem.:)
Men nu vill vi ha riktiga blommor i trädgården och VÅR! Såg en långtidsprognos igår som tydde på varmare väder i slutet av mars.
Hoppas!
Hoppas också att dina värden bättrar sig.

Kram!!

Annelie sa...

Det är lurigt det där med kosten och den påverkar olika mediciner. Gäller att hålla reda på allt bara.
Våren är på väg, jag har sett både krokus och snödroppar inte långt hemifrån dig. Nedan för tornparken lyste det ett par exemplar, man blev nästan lika glad och rörd som när man ser en nyfödd!

Wildhearts sa...

Tänk vad lite grapefrukt kan ställa till med. I dag har vi haft riktigt vårväder även om det fortfarande är mängder av snö kvar. Jag hoppas och tror att jag snart kan ge mig ut och fota lite tussilago.

Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...