tisdag 1 juni 2010

Idag

Oj vad det är tråkigt idag. Har varit full rulle här i flera dagar och så tar det slut. Jag märker också att jag bara går och väntar för att se tecken åt det ena eller andra hållet när det gäller min hälsa. Jag har helt enkelt svårt att bara vara och njuta, men ändå gör jag det på något vis, men saknar nog lite sällskap. Igår kväll  kände jag för första gången i år doften av Kaprifol, underbart. Jag älskar verkligen den doften.

 Senare idag ska jag träffa schrinken José för att prata lite om livet, kanske har han lite nya infallsvinklar att delge mig. Jag ska också gå på dagisfest idag och det blir roligt att höra Elsa sjunga.


En klematisknopp

Livet går ju vidare vad som än händer i världen och det senaste dygnets händelser har verkligen skakat om. Nu vet vi att svenskarna är välbehållna, men vad händer nu?



4 kommentarer:

agnetha sa...

Ja vad händer nu nere i Gasa och Israel? Detta landet har ju bråkat i urminnes tider och lär nog aldrig sluta med detta. Stackars människor!
Roligt för dig att komma ut på lite barnkul för jag förstår att det kan bli långsamt emellanåt.
Nästa torsdag ska jag till Partille och vara med på Marcus skolavslutning. Fredag är det avslutning för Moa på dagis hon går till förskoleklass till hösten. Söndag ska vi fira Marcus 9 årdag. Så just nu har jag fullt upp.
Kram till dig Agnetha

Wildhearts sa...

Kaprifol är en av mina favoritväxter också. Har planterat 4 stycken i min trädgård på lämpliga ställen där jag bruka sitta och gå. Ska bli så härligt när de blommar för första gången.

Det som hände utanför Israel har verkligen skakat om min värld rätt rejält. Detta ihop med oljekatastrofen har fått mig att fundera mycket på hur vi tar hand om naturen och varandra. Önskar som vanligt att det fanns mer man kunde göra. Både när det gäller världen och när det gäller dig och din sjukdom.

Kram Agneta

Tigris Predikantan sa...

Massor med kramar och visst luktar de gott? *ler*

Annelie sa...

Fina foton har du tagit fast du hade tråkigt idag.......
Och jag delar din oro, vad händer nu? Man bävar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...