tisdag 22 juni 2010

Boet är tomt ...........och lite blommor i form av barnbarn

Fågelboet är tomt. Hon insåg nog att det inte var en så bra plats att lägga ägg på. Det verkar som de provar lite här och där innan de bestämmer sig.

Här kommer då midsommarblommor i form av våra älskade barnbarn.

6-åringen

4-åringarna, som har lite svårt att veta hur
man ska vara när man fotas, men det här blev väl bra?




1-åringarna


Här är jag fotograf bara på ett av fotona, men fotona satt i vår kamera, så jag snodde dom.

Jag själv är som sagt fullmatad med cellgifter och har fått medicin i tablettform att ta med till Frankrike, så nu är det bara att vänta och se hur biverkningarna blir, "so far so good" några timmar efter. Enligt sköterskor och läkare ska inte mina vita blodkroppar ta lika mycket stryk av den här behandlingen, så att jag får feber. Det är några dagar kvar innan vi åker, ska fira min mans födelsedag först sen.......... Fortsättning följer

15 kommentarer:

Rantamor sa...

Oj va jag hoppas att du får må bra av denna medicin, håller mina tummar blå...
Och du när åker ni till Frankrike??? Hoppas att ni får en underbar resa.
Själv åker vi till fjällen i morron eller torsdag.
Har städat husbilen hela dan å fixat å donat, det är en del av charmen tycker jag.
Nu har alla finkläder åkt ut å in alla varma underställ, täckjackor och massor av fiskeprylar.
Och så har vi alldeles nyss varit å letat mask i en kompost i skogen..men HJÄLP va mygg det var jag blev alldeles tokig till slut.
Hoppas att det inte är så mycket mygg i fjällen...

Må så gott nu vännen.
Själv ha jag vägrat lägga mig i dag även om hjärnan har ropat efter sängen....ska sova inatt förhoppningsvist.

Annika sa...

Vilka underbara bilder på dina barnbarn. Kan tro att de är den bästa medicinen. :-)

Håller tummarna för att du får må bra och att "de vita" håller sig i balans.

Lycka till och Kram!

Annelie sa...

Åååååh, vilken härlig trädgård ni har, UNDERBAR!
Jag håller också mina tummar tills de blir blå för att detta ska fungera nu, och för att ni ska få en bra Frankriketur!
Barnbilderna är helt och hållet super!

mimmi sa...

hej :)
hoppas att du inte får biverkningar nu så du kan få njuta av din tur till Frankrike.
När jag fick cellgift blev jag så dålig att jag trodde jag skulle dö
hoppas att kommer att gå bra för dig nu
kram :)

Tigris Predikantan sa...

Åh, vilka fina barnbarn!
Hoppas du mår bättre denna gång.
Kram

Anne Mari sa...

Underbara foton. Har två barnbarn och det är bara helt underbart att få umgås med dom. Önskar dig en riktigt härlig, rolig, underbar, givande resa till Frankrike. Måtte du slippa biverkningar.
Själv ska jag jobba 50% i sommar, måste komma igång. Men har fått ett bra schema, inga helger och är tredagars ledig vid helgerna.
Kram
Anne Mari

Anna-Karin sa...

Hej Agnetha!

Vilka underbara barnbarn du har! Livets efterrätt, eller hur? Själv har jag inga barnbarn än. Men kanske att jag får, vem vet? :)

Jag läser att du äter medicin och att du ska åka till Frankrike.

Jag önskar att du ska få en fin resa. Frankrike är ett underbart land.

Allt gott i världen till dig och massor av kraft önskar jag dig!

Midsommarkram
Anna-Karin

Annelie sa...

Kikar in till dig för att önska dig en fin midsommar......
Du läser förståss inte förrän du kommer hem, men skickar ändå en tanke till dig, hoppas du haft det bra!

Tigris Predikantan sa...

Hoppas allt ok och att du får en trevlig, härlig midsommar!
:)
Kram

mimmi sa...

Hoppar in och vill önska dig en riktig trevlig midsommar :)
kram :)

Marie sa...

Håller tummar och tår för att du mår bra av medicinen vännen. Önskar dig en riktigt riktigt fin semeter i Frankrike. Varma kramar från hjärteroten.

evamargareta sa...

Underbara bilder av underbara barn! Och jag önskar dig verkligen all lycka, hoppas att du helt kan njuta av er resa. STORA VARMA KRAMAR från ett solflödande Öland och Eva mitt i solen...

Gabriella sa...

Hej, tänkte egentligen bara titta in och säga hej, vilket jag ju inledde denna kommentar med men jag fortsätter med: vilka FINA, fina barnbarn, underbara bilder.

Gläds väldigt när jag läser om er resa till Frankrike. Hoppas att ni har en underbar tid där.

Många Kramar till Dig och de dina // Gabriella

Anonym sa...

Hei, hei!

Kom tilfeldigvis forbi, og hadde tenkt å legge igjen en kommentar om fotografiene, barnebarna, som jo er fantastiske!

Så deretter at du er syk, og våger meg på en klem, eller kram, til deg, mitt medmenneske. Håper... ja håper du blir frisk og sterk, og at du har det så godt du mulig kan så lenge!

Tigris Predikantan sa...

Lämnar bara en hälsning!
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...