onsdag 14 juli 2010

Hemma igen!

Tillbaka till Sverige och samvaro med barn och barnbarn. Just nu orkar man inte göra något mer än bada och sitta i skuggan, samma läge som i Frankrike, fantastiskt. Vi har haft det underbart med sol och bad och hela Medelhavet framför oss, så det är skillnaden mot nu, men vi har ju vår egen pool och det är guld värt.

Igår fick jag min andra behandling med Navelbine och ännu inget illamående fast att jag hoppade över kortisonet. Jag fick dock Odensatron i liten dos mot illamående. I Frankrike tog jag Navelbine i tablettform och det funkade bra utan illamåendemediciner. Jag fick någon form av virus, så jag hade en febertopp en kväll, men det gick tillbaka utan dramatik. Om en vecka är det dags för nästa dos och sedan är det uppehåll en vecka. Markörerna har gått från 119 till 94, så allt tyder på att Navilbinet funkar, vilket naturligtvis känns underbart. Fortsättning följer!

8 kommentarer:

Annelie sa...

Nämen, det var väl på tiden att du kom hem, jag undrade var du tog vägen, du har ju varit borta jättelänge! *skratt* Men jag förstår att du har haft det jätteskönt, välbehövligt efter dina turer. Välkommen hem är du, och nu ska det bli spännande att se dina bilder från Frankrike, för det har du väl massor av hoppas jag!

Annika sa...

Välkommen hem! Vad kul att Navilbinet verkar fungera, håller tummarna.

kram

Wildhearts sa...

Välkommen tillbaka till Sverige! Vad skönt att markörerna har gått ner. Ha det bra i värmen! Kram Agneta

Marie sa...

Välkommen hem kära vännen. Mmmmm låter toppen att medicinen verkar fungera utan att du mår så dåligt. Glädjer mig. Blev det mycket fotografering i Frankrike? Kanske det kommer lite bilder. Ha det fortsatt fint i sommaren.

Rantamor sa...

Välkommen hem igen...säger som Annelie att du har ju varit borta hur länge som helst.
Kul att ha dig tillbakas på bloggen...och att du/ni har haft det underbart i Frankrike.
Hoppas att du får vara fortsatt utan illamående och att medicinen hjälper dig...

Kram å välkommen hem.

Unknown sa...

Välkommen hem efter er härliga tid vid Medelhavet!
Nu får du fortsätta att njuta av den svenska sommaren.
Ha det gott! /SA

Kalle sa...

Många goda nyheter, det gillar vi! :-) Härligt att ni hade det så bra i Frankrike! Och kul att se ett nytt bloginlägg igen.

Kram, K

Maya sa...

Välkommen hem!
Vad underbart att du har varit ute och rest!!Fantastiskt att markörerna har gått ner. Nu får sommaren bjuda dig och din familj på fortsatt fina dagar.
Kramar från Maya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...