måndag 5 januari 2009

Soma, julgransplundring, Änglar, Dag 1

Jessica har sålt sin första artikel som journaliststuderande. Här är länken till artikeln i Soma den nya tidningen för Karolinska universitetssjukhuset, som handlar om Kroppsbyggarna– Jag behöver ett sommaröra! Grattis till dig Jessica.



Igår var det julgransplundring och dans kring granen med delar av familjen, övriga lagade mat och var på semester i Sälen.






Så börjar vi om från början. Idag har jag varit på behandling för tredje gången, så får vi se vad som händer den här gången. Forsättning följer. Min läkare som jag haft några år nu ska forska i ett halvår så nu får jag börja om med ny läkare. Just nu känns det bra eftersom hon varit lite strulig de sista gångerna. Tex glömde hon att skriva recept och glömde ringa när hon lovat höra av sig. Men mina markörer, som de tar ur blodet som markerar cancertumörer, det värdet sjunker efter varje behandling och det är positivt.



Med hjälp av alla änglar jag fått av vänner, grannar ska jag nog lyckas skrämma de små djävlarna! Den senaste ängeln kom från min vän Marianne en väninna sedan 1967, då vi båda kom till Stockholm. Tack älskade vännen. Änglakort från vår granne Engla 7 år och pärlplattehjärta från barnbarnet Tilda 4 ½ år. De andra två är från vänner i Norge och Skåne, men de har jag redan skrivit om, men tack igen, det värmer. Kram till alla som stöttar och håller tummarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Elsa är en hejare på att spela fiol :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...