onsdag 24 november 2010

Ny behandling



Sänder idag värmande tankar till Johans alias Rattys familj. 




Min läkare från KS ringde igår när jag var på hem från min schrink, som tog emot på extratid, som han glömt att han gett mig, så det blev en halvtimma istället för fyrtiofem minuter med honom. Kändes lite tråkigt, då jag äntligen efter många ombokade tider kunde åka dit.

Läkaren meddelade att de kan se på DT, röntgen, att cancercellerna sväller, vilket markörerna redan visat, men min läkare litar inte på markörerna, så hon ville ha en DT först innan vi bestämde behandling.

Behandlingen med hormonsprutor kommer att avbrytas och istället får jag behandling med Paxene en form av cytostatika besläktad med Taxotere. Den behandlingen känns bra för jag vet att det förhoppningsvis krymper cancercellerna. Hormonsprutorna var till för att jag skulle återhämta mig och hålla cancercellerna i schack och nu har jag huvudet upp och fötterna ner, så det känns bättre. Operationen av svulsten i hjärnan vet jag ingen tid för ännu.

 Fortsättning följer.

7 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att du gillar julen nu när advent infaller. Den här mörka månaden kan ju däcka vem som helst, men så brukar jag tycka att lite rart julpynt och ljus kan lindra mörkret lite.
Själv är jag ju en tomtesamlare och har massor som står å väntar att jag ska öppna stora skåpdörrarna så dom får kika ut. Och dom som är nedpackade vill jag ha LillaC med mig att packa upp, han brukar bära omkring dom så att jag har tomtar överallt.
Känns som julförberedelse varje år.
Och sen är vi bjuden till LillaC familj som bor på Tomtebo, passande nu i adventtid, i helgen och då ska vi baka pepparkakor.

Hoppas att du får ha orken och att du kan ha dina älskade barnbarn omkring dig nu i adventtider.

Tusen Kramar från Rantamor.

Annika sa...

Jag tänker på dig mycket och hoppas att alla behandlingar kommer att hjälpa dig att bli piggare. Önskar dig energi att orka njuta av adventsglögg och pepparkakor (om du tycker om det förstås).
Styrkekramar från Annika

Pennelina sa...

Håller på att komma ut ur ett jobbigt skov, vilket känns bra. Önskar bara att du finge göra det samma.

Kramar från mig <3

Ingrid H sa...

Många varma styrkakramar till deg. Hoppas att behandlingen gör susen. Hoppas att du klarar av att ha lite fina dagar - även om du har mycket nu.
Kryssar fingrar - och alt annat jag har- för deg.
Klem Ingrid

Marie sa...

Kramar om från hjärteroten. Tänker alltid på dig ska du veta.
Har du orkat med något adventspyssel? Blir det mysig fika till helgen. Kanske lite glögg och peppisar. Njuta, vara här och nu oh ta vara på stunden.............ja är det någon som vet vad det innebär är det du vännen. Kämpe!

Annelie sa...

Tråkigt det där med schrinken!
Och jag kan tänka mig att du verkligen behöver den där tiden, att få prata av sig är ju mycket viktigt.
Det andra vet jag inte hur jag ska bemöta riktigt, jag blir så ledsen när jag ser att de där sådjävlarna sväller. Men blir ändå hoppfull när jag ser att du ser postitivt på behandlingen. Blir du hoppfull, så blir jag! Hoppas bara att den inte blir för ansträngande, utan du kan få lite ro nu när alla helger kommer i antågande.
Du får se till at göra det som faktiskt är meningen med jul, VILA!
Kram

Kalle Larsson sa...

Hej,

Jobbig läsning senaste tiden. Tack för att du orkar dela med dig!

Hoppas den nya behandling ger resultat och att du får en lugn jul framöver.
Fortsätt kämpa! Jag tänker på dig och läser bloggen oftare än jag lyckas kommentera i den.

Kram,

Kalle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...