onsdag 10 november 2010

Ny behandling

Jag kommer att få hormonbehandling med Faslodex, som ges som en injektion i skinkan.Det blir skönt med en liten paus från cellgifter och från de värsta biverkningarna. Tyvärr har ju alla läkemedel biverkningar, men mer eller mindre. Behandlingen ska utvärderas efter 3 månader, om inte något inträffar under tiden.  Kommer att träffa läkaren nästa tisdag och då får jag också svar på mina röntgenundersökningar, som jag gör den här veckan. Tyvärr är det biverkningar även vid rtg, eftersom man måste använda kontrastvätska. Fortsättning följer.

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Hoppas att allt går bra med din nya behandling vännen.
Tänker på dig/Kram.

Pennelina sa...

Ibland undrar man vad man gjort för att förtjäna sitt liv, på gott och ont! Jag är en sån som hellre bär bördorna än låter andra digna under tunga ok... kanske du är en sådan människa också...

Själv har jag fått insikt i vad alla mina symptom har för gemensam faktor.. förutom den kroniska sjukdom jag har sedan förr har jag plockat upp en till... borde kanske ta en lott ;-)

Men jag lever och kommer att göra så länge till, antar jag! Ett är säkert och det är att det inte är synd om mig!

Tänker på dig... ofta...

Kramar <3<3<3

Annika sa...

Jag hoppas att du inte kommer att må allt för dåligt av Faslodex. Alla dessa biverkningar kan verkligen göra en svag och eländig. Håller tummarna att allt går bra med din nya behandling. Jag hejar på Dig!
Kram

Anonym sa...

Å så jag hoppas att detta går bra för dig och att du får känna ljusare dagar. en kram från en okänd Eva i Tyresö

Åsa sa...

Hoppas det går bra med dina behandlingar och att du ger canceruslingarna en omgång (eller två). Kram.

Marie sa...

Kväller vännen. Håller tummar och tår att du inte ska må allt för dåligt av Faslodex. Du är en kämpe, vet du det!!!! Hoppas vi hittar ett datum som passar framöver eller i början på nästa år. Att sända kramar i cyberspace är en sak, men i real life något helt annat. Puss på kind och varm bamse kram från mig. :-)

Annelie sa...

Jag håller tummarna för att det ska fungera bra för dig med nya behandlingen!

Wildhearts sa...

Tänker på dig i massor! Hoppas att du kommer att må lite bättre nu och orkar med lite mer. Det där med biverkningar är konstigt tycker jag. Dotters epilepsimedicin kunde ge biverkningar i form av kramper. Skumt tycker jag när det är just kramperna man försöker medicinera bort.Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...