tisdag 16 november 2010

Läkarbesök

Har varit hos läkaren idag och fått svar på MRT-magnetkameraundersökningen. Den visar att det finns en utväxt i  lillhjärnans mellanrum. Pest och pina, men det positiva är att det går att behandla med laserkniv. Helt hur läget är vet jag inte ännu, utan jag ska träffa en kirurgneurolog för närmare undersökning och behandling.

Jag har också fått två sprutor med Faslodex en antihormonell behandling, som bromsar utvecklingen av cancercellerna. Ska få nästa behandling om en vecka. Återstår att se vilka biverkningar jag får, men jag hoppas att jag kan få en återhämtning av krafter efter alla grymma behandlingar. Fortsättning följer.

18 kommentarer:

agnetha sa...

När jag läst ditt inlägg har jag så svårt att kommentera detta på ett bra sätt. Jag vet inte vad jag ska säga känner bara att jag skulle vilja krama om dig riktigt stort. Du är en kämpe Agnetha och du finns i mina tankar.
Jag skickar med varma styrkekramar till dig.

Lisbet Lindell sa...

Här är en till som inte riktigt vet vad man ska skriva...
MASSOR AV STYRKEKRAMAR skickas iallafall!

Kram Lisbet

Rantamor sa...

Kära lilla du, inget bra svar och ännu mera behandlingar, hoppas bara att du orkar med alla dina medicinska behandlingar.
Blir som dom andra helt utan ord att skriva till dig i tröst.
Skulle också bara vilja krama om dig...länge och innerligt.

Tusen tankar och kramar till dig.

Wildhearts sa...

Skit också! :(

Tycker att du borde kunna få en paus nu och bara ta hand om dig och finna ny styrka.

Kram Agneta

Pennelina sa...

Jag bara önskar att jag kunde krama dig och hela dig från all sjukdom och allt ont!

Tänker på dig...

Anonym sa...

"I have been reading your entries during my afternoon break, and I have to admit the whole article has been very enlightening and very well composed. I thought I would let you know that for some reason this weblog does not display well in Internet Explorer 8. I desire Microsoft would quit changing their software. I have a question for you. Do you mind exchanging weblog roll hyperlinks? That would be truly cool! "

--------------------------------------------
my website is
http://saxophonetenor.org

Also welcome you!

Anonym sa...

Hej!
Ville bara skriva att jag tänker på dig. Du är en JÄTTEKÄMPE!!!!!!!!!
Kramar fyllda med styrka från mig till dig.

Gabriella sa...

Håller dig i mina tankar och sänder dig massor av kramar fyllda med styrka och hopp //Gabriella

Åsa sa...

Är en utväxt samma som metastas? Det måste vara ett jobbigt besked. Styrkekramar inför dina behandlingar och operation.

Unknown sa...

Ännu ett tufft besked... Det vore istället hög tid att du får en viloperiod för att hämta kraft och styrka.
Jag gör som övriga - fyller på med styrkekramar.
/SA

litesomvi sa...

Fortsätt kämpa fina du. Sänder all styrka jag bara förmår.
Kram/ C

Annelie sa...

Men vad f-n? Jag kan också bara hålla med alla de andra som tycker att du borde få vila lite nu!
Tänk om man kunde trolla.....

Gerd L sa...

Vad du får kämpa Agneta. Tänker ofta på dig och beundrar din fantastiska styrka och ditt goda humör. Sänder dig kramar i massor!

Marie sa...

Neeeeeej!!!! Jädrans sjukdom som inte kan ge vika. Räcker det inte med allt du behövt gå igenom redan? Önskar så att det gick att ge en vän-kram i real life. Känns fjuttigt via cyberspace. Förundras varje gång av dina positiva tankar och reflektioner. Kämpe är bara förnamnet för vad du är kära Agneta. Tänker på dig i massor ska du veta. Kramar om från hjärteroten.

Lysande ögonblick! sa...

Fina fina du. All styrka och kärlek till dig.

Annika sa...

Du får verkligen stå ut med mycket, kära vän. Kan inte annat än heja på dig och hålla tummar och tår att all behandling kan hjälpa till på bästa sätt. Du är verkligen en kämpe och jag beundrar dig i allt du gör.
Massor med styrkekramar från mig.
Kram Annika S

Rantamor sa...

En tanke från mig på min blogg...

Tusen kramar...

Annelie sa...

Skickar bara en varm tanke till dig genom cyberrymden......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...